Mensen met werkervaringen over Griekenland

Hoi,

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die in Griekenland werken of gewerkt hebben, om zo ideeën op te doen en ervaringen uit te wisselen. Ik ben namelijk zelf erg geinteresseerd in werken in Griekenland!

Groetjes Anne :slight_smile:

Oke, mag ik je 1 tip geven: Ga niet werken in de Flying Pig Pubs in Athene/ Piraeus. Hele mooie praatjes en beloftes maar je werkt je er een slag in de rondte en naar je verdiende geld kan je fluiten! Er staan nog steeds vacatures van op internet, maar trap er alsjeblieft niet in!
Groetjes

Ik zou ook graag willen werken in Chersonissos…omdat ik er nu zelf ben geweest…en het harstikke goed is bevallen…
Een kennis van mij werkt er nu 2 jaar achter elkaar, en blijkt top te zijn…

Groetjes,
Annemarie

Als je in Griekenland gaat werken, zeker in de horeca moet je altijd rekening houden met lange dagen en lage verdiensten. Het is niet ongebruikelijk om 7 dagen te werken voor 50 euro per dag. Officieel is een Griekse werkweek 6 dagen, 8 uur per dag.
Als je legaal werkt, d.w.z. je werkgever draagt premie voor je ziektekostenverzekering en je betaald gewoon belasting in Griekenland, dan krijg je elke maand een loonstrookje. Maar het komt heel vaak voor dat mensen aangenomen worden en zwart uitbetaald worden. Vraag altijd of je werkgever je een IKA-verzekering biedt (dit is de Griekse ziektekostenverzekering).

hallo anne
jij zit in het zelfde schuitje als ik,ik wil heel erg graag naar het buitenland toe om te werken en mij gaan settelen daar want griekenland ligt mij gewoon heel erg,ik ben nu zelf van plan om in oktober erheen te gaan kijken of ik wat kan vinden en daarna wil ik naar athene om wat voor de wintermaanden krijgen,maar goed wil je werk moet je er toch heen gaan om dat uit te zoeken

groetjes ramona dallie

Hallo!

Wat ik je aan kan raden is om voor een Nederlandse reisorganisatie te werken.
Ik heb de afgelopen zomermaanden op Rhodos gewerkt als kidsentertainer voor TUI nederland en dat is erg goed bevallen.

Succes!

hallo

dank je wel voor je advies,fijn dat je gereageerd hebt,hoe kan ik contact met ze opnemen moet ik dan gewoon bellen of een brief sturen,hoe heb jij dat aangepakt???zijn er nog meer reisorganisaties die dat doen???nogmaals bedankt voor je reactie

groetjes ramona

Ik zocht naar animatiewerk en ben zo via google op een vacature van hen gestuit. Je zou even een mail naar Tui kunnen sturen om te vragen vanaf wanneer je je aan kan melden.

Je zou ook als hostess aan het werk kunnen en dan kan je het natuurlijk bij elke reisorganisatie proberen…zoals: Sunweb, Neckerman, maar ook bijvoorbeeld beachmasters.
Ik raad je aan om gewoon veel op internet te zoeken en reisorganisaties aan te schrijven.

dank je wel voor je advies,ik ben nu meteen op internet aan het kijken wat ik kan doen,ik wil graag in de horeca werken maar op een gebied waar ik wil gaan wonen,ik wil in de wintermaanden in athene en in de zomermaanden in zakyntos,dus ben echt hard aan het zoeken…maar nogmaals bedankt

groetjes

Wat je bij reisorganisaties wel vaak hebt is dat ze moeilijk van tevoren kunnen zeggen waar je precies geplaatst wordt. Ik dat geval kan je denk ik inderdaad beter iets in de horeca zoeken.
Ik hoop dat je wat leuks vind. Laat even weten!

ja ben ook op zoek iets in de horeca,ik ben namenlijk bezig om mij te settelen daar want wil er gaan wonen,en wil heel graag in athene in de wintermaanden en zomermaanden in griekenland,dus ben hard bezig om iets te vinden,weet jij misschien een site waar je makkelijk iets kan vinden???

groetjes

hmmm daar vraag je me wat… Je kan even kijken op alle forums die er over griekenland te vinden zijn. Misschien kan je op die manier in contact komen met mensen die ook in griekenland werken of je aan een baan kunnen helpen.

groetjes

ja ik heb alle forums al een beetje doorzocht en het is meestal over de ervaringen wat ze hebben meegemaakt,het is echt moeilijk,ik vraag mij inderdaad af hoe hen erbij zijn gekomen om daar te kunnen werken,maar waar ik wil werken daar hoor je niemand over,ik zag wel een reactie over een bar in athene en daar moest je absoluut niet gaan werken want dan kan je fluiten naar je centen,dus het is echt moeilijk,ik ben nu effe einde zoek,maar goed volgens mij heb ik de sites een beetje gehad en moet ik misschien maar overwegen om er gewoon naar toe te gaan in de hoop dat ik iets vind en mij dan kan gaan settelen daar…

groetjes