Werken als docent Engels in Amerika, mogelijk?

Hallo allemaal,

Over 2 jaar ben ik afgestudeerd als leraar engels op HBO ( 2de graad, Bachelor). IK heb dit gevolg aan de hogeschool van Amsterdam en aan een universiteit in engeland.

Nou wil ik graag hiernaa aan het werk gaan als leraar in Amerika. En ik vroeg me af of dat mogenlijk is met mijn diploma en hoe groot de kans is om een baan te vinden als docent.

Groetjess

Hoi Nili,

Ik zie dat je nog geen reacties gehad hebt op je vraag. Jammer want het is een hartstikke leuk idee om les te gaan geven in Amerika! Weet je inmiddels al wat meer of zoek je nog informatie?

De leraren opleiding voor Engels docent 2e graads is een een opleiding tot “teacher of English as a foreign language,” in Amerika zou je dus misschien wel wat werk kunnen doen als leraar op een school waar de leerlingen Engels willen leren maar het niet hun moedertaal is. De vraag is echter of je werk zal vinden aangezien in Amerika eerst werk wordt gegeven aan Amerikanen en als die er niet zijn om dat werk te doen, dan pas aan niet-Amerikanen. Daarbij komt dat je zelf geen “native speaker” bent en op veel scholen dat wel een vereiste is. Maar wie weet ben je zelf al op andere dingen gestuit? Ik denk niet dat het onmogelijk is hoor, maar het wordt wel moeilijk ook in verband met een visum enzo.

Ben benieuwd of je al meer weet!

In de VS mag je echt niet zomaar voor de klas, je moet daarvoor een Amerikaanse opleiding. hebben afgerond.

Ik weet dat uit ervaring: ik heb een eerstegraads onderwijs bevoegdheid in Nederland en heb zelfs twee jaar voor de klas gestaan (Purmerend). Maar om hier aan de slag te mogen, zelfs voor “Engels als een tweede taal” zou ik eerst twee jaar terug naar de universiteit moeten voor een Amerikaanse bevoegdheid. Geloof me, ik heb het nagevraagd en kon het ook niet geloven, ze zeggen altijd dat ze dat soort doccenten tekort komen, maar je moet die extra opleiding doen, daar kom je niet omheen.

Ik hoor net van een Amerikaans vriendinnetje van mij dat ze in Amerika liever internationale ESL docenten hebben dan Amerikaanse, omdat zij beter de grammar rules kennen dan de Amerikanen zelf (net zoals hier in Nederland, mensen die de taal hebben bestudeerd zullen grammaticaal beter in Nederlands zijn dan de mensen die hier opgegroeid zijn en dus vanzelf de taal spreken). Bovendien weten internationale docenten wat het is om een nieuwe taal te leren. Goed nieuws dus! Wel is het inderdaad zo dat je nog een apart certificaat in Amerika moet halen om les te mogen geven en dat je dus ook een visum moet zien te regelen waarbij je mag werken.

Succes ermee!

Heb geen werkvisum nodig, ben Amerikaan (dubbele nationaliteiter zelfs). Vergis je verder niet in dat certificaat dat je nodig hebt, dat duurt twee jaar en is redelijk pittig.

Ben zelf van mening dat het Engels nauwelijks een grammatica heeft, teveel uitzonderingen!

En mijn formele grammaticakennis is de afgelopen jaren aardig gesleten, ik schrijf nu meer instinctief.

Je zou kunnen overwegen om je studie aan te vullen met CELTA en dan te kijken naar ESL TESL jobs. Als je dat googled kom je vanzelf uit op een hele hoop opties.

Het onderwijs is met de komst van ‘No child left behind’ heel anders geworden in de USA.
In Colorado wordt er vrijwel niet meer gespeeld op school (jonge kinderen)
Korte pauzes = 30 min pauze om ook te eten … er is dus geen tijd meer om te spelen.
Dat mag niet meer want de tijd moet gebruikt worden om te leren!
Dat kinderen spelende wijs waarschijnlijk het meeste leren is niet aan de plaatselijke politiek te slijten.

Onderwijzers moeten zich EXACT houden aan allerlei regels … mogen hier niet vanaf wijken. Bijna geen docent krijgt nog een vast contract … en mag na 3 jaar dus weer gaan wieberen. 'ts niet voor niets dat weinig Amerikanen nog kiezen voor een baan voor de klas.

Kinderen worden getraind om examens te doen … en met goede scores af te sluiten. Het gaat alleen nog maar om de scores!!!

Neem eens een kijkje op www.buildbetterschools.com