Werk zoeken in Canada

hej anja,

ja, daar zijn we van op de hoogte.
maar wij vragen een werk vakantie visum aan. dat is hetzelfde als een whp maar dan voor belgen.
want een whp mogen alleen mensen met de nederlandse nationaliteit aanvragen.
en vorig jaar waren die wvv zelfs niet allemaal weg.
dus denk dat we ons daar helemaal geen zorgen over hoeven te maken.

groetjes veerle en rob

OK, da’s helemaal mooi!
Veel succes verder!

Hoi, ik zit op het moment al 7 maanden in canada, en ja het is super. Het is hier makkelijk om aan werk te komen, vooral in de hospitality. Kijk maar eens op cooljobs.com…volgens mij. Ik zelf heb maanden gewerkt voor de fairmont in jasper (midden in de rockies). Het is best makkelijk om een baan daar te krijgen, vooral in de zomer. veel succes! groetjes

Beste mensen,

Ik ben nu al bijna een maand in Vancouver, BC. En ik begin Daan nu beter te begrijpen over zijn frustaties om een baan te vinden. Ik zit in een dergelijke situatie. Ik heb hbo studie afgerond, heb al eea (ca 5jr) aan werkervaring opgedaan en spreek Nederlands, Engels, Frans, Duits vloeiend en met een Chinese dialect kan ik ook nog uit de voeten. Baan vinden is geen probleem. Maar een baan die qua salaris en functie bij mij past is toch lastiger. Ok, ik weet dat je niet kieskeurig moet zijn en door moet blijven zoeken. Maar toch, een baan die $9.50 per uur betaalt is geen vetpot en dan begin ik ook nog eens onderaan. Canada is anders dan NL. Ik moet zelf opdraaien voor de reiskosten, ben elke dag 3 uur kwijt aan reizen, en leven is hier stuk duurder.
Ik zal nu wel in een culture shock zitten. Dus ik denk dat er voor mij nu even niks anders op zit dan de situatie te accepteren en intussen geduldig naar dat ene leuke, goed betaalde, bij mij passende baan te vinden. Uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen en op zijn pootjes komen. Ik denk dat het gewoon tijd kost om netwerk op te bouwen, juiste ingangen te vinden etc etc. Maar als jullie toch nog tips hebben of ervaringen kunnen delen dan hoor ik ze graag.

Groeten,

Dragon

wat doe je nu? wat zoek je dan? en voor hoelang?

Dragon,

Heb jij enig idee of er veel vraag is naar tijdelijke IT baantjes in jouw omgeving? Hoop zelf eind van dit jaar richting Vancouver te gaan en zit ook nog een beetje met werk in m’n maag. Een jaar zonder inkomen is natuurlijk ook niet alles. Succes iig met werk zoeken!

He Remco,

Ik werk nu in de Bergen (cypress) als verhuurder ski materiaal. Ik kan hier blijven zolang dat nodig is. Ze kunnen met ook zo weg zetten als er geen werk meer is.

Ik sta op het punt contract te tekenen bij auotverhuurbedrijf.Maar daar ook geldt, ze plannen me in wanneer ze me nodig hebben.

Ik ben in feite op zoek naar een (goed betaalde) baan waar ik iets kan met mijn talenkennis (5 talen). Evenementen organisatie, hotel, marketing, en toerisme. Ik blijf in vancouver tot ca september. Dus dan heb ik tijd.

Groeten,

Dragon

Dag Cavok,

Ik heb me er niet in verdiept wat betreft IT werk. Wellicht moet je je inschrijven bij uitzendbureaus als je werk in de IT wilt. Wellicht iemand anders een idee?

Groet,

Dragon

hey Dragon,

Ik zag laatst een andere post, waar www.cooljobs.com op stond, heb de site nog niet gezien misschien is het wat!

Let wel een Canadees bedrijf zal een goed betaalde baan eerder aan een canadees geven dan aan een Nederlander die hier maar tijdelijk is.
Toch vind ik 9.5 erg weinig, schoonmakers in de rockies krijgen zelfs meer (10-12CAD).

Zelf werk ik in de agrarische sector in Chilliwack en dat betaald goed als je een beetje kennis hebt! en er is erg veel agrarisch werk op het moment…

als je dit iets lijkt kijk dan eens op www.agri-labourpool.com

mocht je besluiten om richting chilliwack te gaan, wij gaan over een maand weg en dan komt ons huisje vrij! ik kan misschien een woordje doen bij onze huisbaas!

ik hoor het wel!

gr

Remco

Hey,

Ik werk zelf voornamelijk via uitzendbureau’s (in Vancouver). Paar dagen hier, paar dagen daar. Ook een keer ergens twee maanden gewerkt. Salaris varieert van 11 tot 17 dollar, iig in mijn geval. Heb gewerkt via www.miles.ca www.altishr.com en www.goodstaff.com. Ik ben hier nu al sinds begin oktober en blijf tot eind juli, en de kans dat ik nog ergens een ‘vaste’ baan krijg is denk ik vrij klein. Overal waar ik kom willen ze mensen die langer blijven. Maar op deze manier kom ik wel op veel verschillende plekken. Ik zit wel soms een tijdje zonder werk. Je kan ook altijd nog randstad gaan en vragen of als jij hun bedrijfsnaam wel goed uit kan spreken je niet via hun kan werken.

Hallo,

ik ga in september naar Canada en dan ga ik rondreizen, maar ik wil ook gaan werken. Daarvoor heb je een work permit nodig. Het enige probleem is dat je dan in moet vullen waar en wanneer je gaat werken in Canada. Ik weet dat nog niet en ik wil dat daar uitzoeken. Gewoon een parttime job in de horeca ofzo kan je daar toch wel gemakkelijk vinden?
Weet iemand of je toch een workpermit kan krijgen als je nog niet precies weet waar je precies gaat werken?

Volgens mij hoef je dat niet op een WHP in te vullen…ik heb dat ook niet gedaan, en hem toch gekregen…
Maar ben je niet een beetje laat met je aanvraag…de visa voor Canada waren vorig jaar rond deze tijd vergeven!

Doen ze dat altijd maar in een bepaalde tijd dan?

nee, ze starten 1 december met het uitvegen van een bepaald aantal en wanneer die op zijn stoppen ze en moet je het het volgende jaar weer proberen!..maar je kan het wel proberen…niet geschoten is altijd mis!

OK… dat is nieuw voor mij… ik ga dan maar snel dat ding opsturen! Thnx 4 the information!