In december ga ik naar Canada voor max. een jaar. Het wordt in principe Vancouver. Zijn er mensen die rond dat tijdstip ook in die richting gaan? Andere plaatsen in Canada zijn evt ook mogelijk. Of zijn er al mensen die in Vancouver wonen/werken. Ik zal graag in contact met deze mensen willen komen. (al is het maar om een plezier te doen en jullie te voorzien van drop, hagelslag, stroopwafels, pepernoten, etc etc. ) Ik zal het buitengewoon prettig vinden als ik er al mensen ken.
Hey dragon,
Ik zit er ook aan te denken een tijdje naar Canada te gaan (vanaf eind januari)
Maar weet jij iets over de werkgelegenheid in Canada? Zijn daar makkelijk baantjes te vinden e.d.?
Mail mij even als je iets weet [EMAIL=“kelly_wissink@hotmail.com”]kelly_wissink@hotmail.com
Ik zag je bericht en vandaar mijn reactie. Ik zelf vertrek Maart en mijn bedoeling is om in Toronto te beginnen dit i.v.m. familie die daar woont. Daarna ga ik rondtrekken en Vancouver is zeker op mijn lijst. En net onder de grens van Vancouver heb ik nog Amerikaanse kenissen dus wie weet wijk ik ook uit naar Amerika. Maar om eerlijk te zijn moet ik mijn reis nog goed vorm gaan geven. Want het land is immens groot en er is heel veel te doen. Ik hoop van je te horen.
Ik weet niet zo goed over de werkgelegenheid. Maar vast staat dat je diploma uit NL niet per se veel waarde heeft. Er wordt gezegd dat je niet erg kieskeurig moet zijn wat betreft baantjes. Tenzij je dokter, ingenieur etc bent. Ga je met WHP naar Canada of heb je een permanente werkvergunning? Dat kan natuurlijk een rol meespelen. Ik laat zsm iets van me horen. Ik zit nu nog in NL.
Sorry voor de late reactie. Leuk dat je ook naar Canada gaat. We kunnen natuurlijk wel eea afspreken. Maar we moeten zien waar ik en jij op dat moment zijn. Ik ga immers al in december. Ik heb ook geen duidelijk reisplannen. Wellicht ga ik ook een uitstapje maken naar de VS, als ik toch in de ´buurt´ben.