Werk vinden in India, maar hoe?

hey,

ik ben van plan om te vertrekken naar india en kzou de eerste 2weken gewoon ergens verblijven en daarna zoek ik werk in india.
weet er iemand websites of gewoon mensen die iets weten over werken in india of mensen die toevallig iemand kennen?
het werk zelf maakt me eigelijk echt niet zo veel uit!..
zoalng het maar ergens in een rustigere buurt is…
of als er iemand werk weet ergens anders je mag me altijd contacteren!

danku:smile:

lieve groetjes joke

Beste Joke,

Via deze site kwam ik je oproep tegen. Ik vroeg me af of je inmiddels iets hebt gevonden. Ik ben zelf ook op zoek naar werk in India namelijk. Ik ben geboren in Mumbai en geadopteerd. Ik ben inmiddels dire keer terug geweest en zou er graag willen wonen en werken voor bepaalde of onbepaalde tijd. Ik ben benieuwd naar je zoekervaringen tot nu toe. Mocht je willen mailen dan is dat welkom, [EMAIL=“dilipvanfaassen@hotmail.com”]dilipvanfaassen@hotmail.com.

Met vriendelijke groet,

Dilip

beste joke,
ik ben zelf ook op zoek naar werk in india, heb je al iets gevonden, misschien heb jij ook nuttige tips, laat je iets weten aub, groetjes sarie sariegoosens@yahoo.com

Voordat je gaat zoeken naar werk in India moet je weten waar. Ik zou persoonlijk niet in West Bengal, Assam of Kashmir willen werken omdat het daar nooit echt rustig is. Veel gedonder en behoorlijk wat geruzie onderling. Mooie plek als toerist maar niet meer dan dat. Ga eens kijken op " jobsearch van Rediff.com, Of jobsmil.com, of zet je CV op Monsterindia.com, je weet nooit. Ik zelf ben altijd uitgezonden of op contract naar India gegaan en heb heel eerlijk gezegd niet veel mensen gesproken die hier zelf werk hebben gevonden. Als je wat specifieker kunt zijn met wat je zoekt of verwacht kan ik wat meer info geven.

Geluk.
Riz

Riz, bedankt voor je berichtje, ikzelf heb een diploma van kleuterleidster, maar het mag eender welk werk zijn, groetjes sarie

Via via ben ik aan een geweldige vrijwilligersplek gekomen. Het gaat om een plek in Zuid-India, in Pondicherry bij NGO Prime Trust. Zij richten zich op vrouwengroepen; zij regelen microcredieten voor de armere vrouwen en doen daarnaast erg veel aan women empowerment (voorlichting over huiselijk geweld, de rechten van de vrouw, rechten van de kinderen, HIV, maar ook voorlichting over hoe je duurzaam met je omgeving omgaat en mocht je een verpleegkundige achtergrond hebben; ze hebben ook contacten met een HIV treatment center etc). Ik ben vooral met het bezoeken van de vrouwengroepen bezig geweest en dat was echt geweldig (zie http://hendrikeninge.waarbenjij.nu). En werken bij Prime Trust is gelukkig niet zo duur. Doordat je direct met de organisatie zelf werkt, heb je geen dure tussenpersoon.

Momenteel zijn we de gehele website aan het vernieuwen, dus de informatie die er nu opstaat is wat verouderd, maar kijk vooral op de site www.primetrust.org. Mocht je vragen hebben, mail mij of Prime Trust (admin@primetrust.org).

Groet,
Inge

Ik kwam laatst werk tegen in India voor een callcenter. Betaalde niet zoveel maar wel in euro’s.
Nu zit ik mijn hersenen te pijnigen waar ik dat ben tegengekomen. Ik kwam het afgelopen week tegen. Je kon via dat bedrijf een jaarcontract krijgen.
Ik dacht monsterboard.nl, dus ik zou daar eens op zoeken.

Laat het even weten als je hetm ocht vinden

Volgens mij was het via manpower die adverteerde op monsterboard

Hoi,

Mijn naam is Camille van Neer, oprichter en directeur van AMAIDI - Volunteering in India. Onze organisatie regelt vrijwilligerswerk en stageplaatsen op veel plekken in India. Op basis van je CV en je wensen, leggen wij contact met NGO’s, scholen, ziekenhuizen of andere instellingen in ons groeiend netwerk van partners. Als je geinteresseerd bent, moet je maar eens gaan kijken op www.amaidi.org. De meeste partners zitten momenteel nog in Tamil Nadu en Pondicherry, Zuid-India.

Je kunt ons mailen via [EMAIL=“info@amaidi.org”]info@amaidi.org

Wellicht tot horens!

Vriendelijke groeten,

Camille

Vrijwilligerswerk vinden is niet moeilijk en je kan bij heel veel projecten werken (en in heel veel plaatsen). Verwacht geen betaald werk in India te kunnen gaan doen want dit is bijna niet mogelijk. Natuurlijk zal elk bedrijf wat je aanschrijft vertellen dat je welkom bent, maar officiele papieren krijg je niet. Salariering gebeurd niet automatisch elke week of maand en je hebt nauwelijks rechten. wil je het officieel doen moet je het eigenlijk al vanuit Nederland regelen allemaal. Dit neemt veel ijd in beslag. Met een uitnodiging van het bedrijf en diverse andere papieren kun je dan ook een officieel businessvisa in Nederland verkrijgen.