Ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk in India voor twee maanden lang. (waarschijnlijk oktober/november 2008) Ik studeer psychologie en zoek liefst iets wat hierbij aansluit. Heb al veel gezien voor social care, straatkinderen en women empowerment. Hebben jullie tips voor mij wat betreft organisaties, projecten of eigen ervaringen heel graag! Dankjewel!
ik heb in 2004 8 weken vrijwilligerswerk gedaan in India, in Andrha Pradesh bij een NGO SEDS. Het was echt heel leuk. Zij hebben verschillende projecten, oa self hulp groups for vrouwen. Ik heb maatschappelijk werk en dienstverlening gedaan aan de HvA. Ik wilde ook iets met mijn studie doen en daar heb ik ook de mogelijkheid toe gehad. Als zij niets voor je hebben, hebben ze veel contacten met andere NGO’s in India, dus een goed begin punt in ieder geval. Kijk anders op www.sedsngo.org. Als je vragen hebt laat het me weten.
Ik heb zelf bij Prime Trust gewerkt, een NGO in Pondicherry die zich helemaal richt op women empowerment. Super leerzaam en super interessant werk. Bekijk die site eens zou ik zeggen, misschien is het ook iets voor jou! www.primetrust.org
Gr. Inge
Misschien ben ik te laat…
Maar je kan het eens proberen bij Bal Anand; Mumbai
Hier staat een kindertehuis waar kinderen wonen die ter adoptie worden afgestaan, naar oa Nederland. Maar er wonen ook Gehandicapte (wees) kinderen.
Kijk ook eens op: www.stichtingbalanand.nl