Vrijwilligerswerk India

Ik wil graag vanaf juni als vrijwilliger hulpzaam zijn in India. Wie kan mij goede tips geven of helpen zoeken naar een project. (ook ben ik nog opzoek naar een reisgenoot)
alfast bedankt, Maarten

Hey Maarten,

neem eens een kijkje op de website van SAMEN. SAMEN bemiddelt jongeren die als vrijwilliger willen meewerken en -leven op een straatkinderen project. Er zijn projecten in Afrika, Zuid-Amerika en Azië, o.a. India. In principe ga je altijd per twee naar een project en als je nog geen maatje hebt dan probeert SAMEN je daarmee te helpen.

http://samen.donbosco.nl

hoi,

een vriendin van mij is via de iju naar india geweest. dat kon voor een jaar. en in principe alleen, maar je bent wel in de voorbereiding samen met anderen en die ging ze dan tussendoor opzoeken.

www.iju.nl of info@iju.nl

succes met je zoektocht

Hi,

AFS heeft ook leuke programma’s voor India!
Kijk op www.afs.nl

Succes!

Kijk eens op www.primetrust.org. Een super leuke NGO waar meer vrijwilligers zitten en waar je dus makkelijk mensen ontmoet. Daarnaast doe je heel veel werk met de Indiers zelf, dus leer je de cultuur goed kennen. Prime Trust verstrekt microkredieten aan vrouwengroepen en geven deze groepen daarnaast voorlichting over bijvoorbeeld de gevaren van HIV, huiselijk geweld en het belang van een goede voeding. Een super interessante werkplek als je het mij vraag! (Ik heb er zelf niet voor niets ook als vrijwilliger gewerkt). Maar kijk dus vooral even op hun site.
Groeten, Inge

www.activityinternational.nl

Daarmee ga ik 23 juni 8 weken lang naar Himachal Pradesh in India!

Kijk ook eens op www.people4change.nl(onder kopje jongeren)
Ze zoeken vrijwilligers voor ontwikkelingsprojecten in de eerste drie weken van oktober in India!

Hoi Maarten!

Ik ben zelf via SIW geweest. Zij hebben veel leuke projecten waar je zowel alleen of met meerdere vrijwilligers projecten kan doen.
Het grote voordeel van SIW vond ik dat je goede begeleiding krijgt en dat ze in verhouding met andere organisaties erg goedkoop zijn. Ze hebben ook veel projecten in India. Zelf heb ik in een weeshuis gewerkt, geweldige ervaring! Zeker een aanrader!

Karin

Hallo Maarten,

Kijk eens op:
www.stichtingbalanand.nl

Groetjes Akke

Hai,

Kijk ook eens op http://www.wereldhulpweken.nl/xplore/main/
Gesubsudieerd vrijwilligers in India!

Groetjes Debbie
JoHo Xplore