Projecten vrijwilligerswerk

Hallo allemaal!

Ik wil volgend jaar naar India gaan om daar voor ongeveer een maandje te verblijven. Het lijkt me dan erg leuk om daar vrijwilligerswerk te doen tijdens mijn verblijf. Ik vroeg me daarom af of jullie leuke tips hadden met betrekking tot vrijwilligerswerk in India.

Alvast bedankt!

Groetjes

Tara

Weet je al naar welke deelstaat je wilt? Ik weet twee Indiase ontwikkelingsorganisaties in Andrah Pradesh: AMG en Word an Deed-India. En ik weet dat er in Amsterdam een stichting is die vrijwilligers stuurt naar een straatkinderenproject in Vijayawada, maar ik denk dat je dan wel een geschikte opleiding moet hebben.(ben alleen de naam kwijt)

Nee, ik weet nog niet in welke deelstaat ik zou willen zitten. Als het een leuk en veilig project is, dan maakt het me niet zo heel erg veel uit. Ik zal zoeken naar de door jou genoemde organisatie’s en dan even kijken of het wat is voor mij!
In ieder geval harstikke bedankt voor je reactie!

Weet iemand organisaties uit Belgie die in India met sociale projecten bezig zijn ?

Ik ben van plan eind 2008 naar India te gaan met een vriendin en we zoeken nog vrijwilligerswerk daar.

We zouden 6 weken blijven waarvan de helft werken en de ander ehelft rondtrekken.

Ook tips voor reizen ginder zijn steeds welkom!:thumbsup:
ivm gebruiken en overnachten,vervoer,vluchten,…

Hoi,

Voor nederlanders en belgen: www.travelactive.nl
Ik ben met hen naar Afrika geweest, maar heel tevreden!

Groetjes Marije

Hoi marije,

Ga jij toevallig nog naar india?

En heb jij zelf geen interesse om met travel active te gaan??

Groetjes Sharony

ps. Ik heb sharony riemeijer, 22 jaar en studeer binnenkort als hbo verpleegkundige… ik wil graag deze zomer naar Azie… india lijkt mij een erg mooi land!
mn mail: [EMAIL=“s.riemeijer@gmail.com”]s.riemeijer@gmail.com

Hoi,

Ik zou heel graag naar India willen, maar helaas kan ik dat nu niet betalen!
Ik ben dus al met TA weg geweest en ben erg tevreden over hen, zou het zo nog een keer doen!

Je kan eens kijken op www.travelactive.nl en een berichtje plaatsen op het forum, misschien kom je dan nog andere mensen tegen met dezelfde plannen als jij!

Groetjes Marije

Hoi, de organisatie uit Amsterdam waar je het over hebt, is de commissie samen van de Don Bosco stichting. (http://www.commissiesamen.nl/)
Samen is eigenlijk vooral gericht op jongeren en een erg mooi initiatief.
Je moet er echter wel rekening mee houden dat je zelf voor de kosten opdraait. Dit komt er dan op neer dat je de tickets moet betalen en ongeveer 100 euro per week dat je daar wilt verblijven, op kunt hoesten, maar dat lijkt me voor de meeste mensen niet echt een heel groot probleem, want laten we eerlijk wezen, als je gaat trekken, ben je dat ook per week kwijt.

Groetjes,
Cyrille

Hoi Tara,
Ik kom net terug van 5 maanden reizen en heb daarvan 2 maanden in Jaisalmer in de deelstaat Rajasthan gewerkt.

Wat voor werk wil je gaan doen en waar wil je heen gaan in India?

Ik heb via de IDEX (Indian Development and EXchange) gewerkt, dit is zeer goed bevallen. Ik woonde samen met zo’n 20 andere vrijwilligers en er zijn tevens 2 meerdaagse excursies geweest in die 2 maanden.#

Als je meer gegevens wilt van dit bedrijf hoor ik het wel.

Groetjes Heleen

Hallo Travelactive! Bedankt voor je reactie.
Ik zou graag meer willen weten over het bedrijf waar je het over hebt. Wat voor werk doen jullie daar in India? En in welke periodes van het jaar doen jullie dit werk? Wat zijn de kosten? etc:P
Hoop meer info te mogen ontvangen!

groetjes Tara

Travel addict bedoel ik :biggrin:

Hoi ,

Ik heb hier het adres:
www.idex.org.in

Hier kun je alle informatie vinden!

Mocht je nog vragen hebben kun je natuurlijk altijd een berichtje op het forum achterlaten!

Groetjes Heleen

Hallo allemaal,

Ik wil iedereen die op zoek is naar een goed vrijwilligers- of stageproject in India, uitnodigen om eens een kijkje te nemen op www.amaidi.org AMAIDI is een jonge organisatie in India, die ik heb opgericht om vrijwilligers en stagiaires te helpen bij het vinden van een geschikte plaats. We hebben projecten in Tamil Nadu, Andhra Pradesh en Maharashtra. Daar komen binnenkort West-Bengalen en Orissa bij. We regelen in India bijna alles voor je, zodat je zonder zorgen op pad kunt. En kunt doen waarvoor je gekomen bent. Met genoeg ruimte voor ontspanning!

Ik woon zelf in India, samen met mijn Indiase vrouw en onze twee kinderen. We doen samen de begeleiding rondom de plaatsing bij onze project organisaties. En ondersteunen onze partners in hun begeleiding van jullie. We werken nauw samen met JoHo, People4Change, DHO en Activity International in Nederland. De meeste vrijwilligers komen (nog) uit Nederland; een enkeling uit Engeland.

Project-gebieden zijn o.a. landbouw/veeteelt/agroforestry, water- en sanitatie, vrouwengroepen, micro-krediet en werkgelegenheid, vakopleiding/formeel/non-formeel onderwijs, bouw, gehandicaptenzorg, wezen/zwerf-/straatkinderen etc.

Voor meer informatie: [EMAIL=“info@amaidi.org”]info@amaidi.org

Groeten,

Camille van Neer