Ik wil binnenkort (februari 2008) vrijwilligerswerk gaan doen in Indonesië (of India), maar ik weet zo goed hoe ik het precies aan moet pakken. Kan iemand mij wat tips geven zodat ik alles goed kan regelen?
Of ken of ben je iemand die dit ook wil, misschien kunnen we elkaar dan helpen of samen reizen.
Het is mogelijk om gewoon op pad te gaan en hopen dat je onderweg een leuk project tegenkomt. Dit is niet altijd even makkelijk, en je kan je ook niet echt op het project voorbereiden. Eigenlijk zou ik je dit alleen willen aanraden als je al (ruime) ervaring hebt met het doen van projecten in het buitenland. Of als er ter plekke goede begeleiding. Ikzelf heb na een ‘voorbereiding’ van 5 minuten in Thailand ineens een week voor de klas gestaan, want de docente was toevallig ziek op het moment dat ik toevallig langs kwam… Best zwaar! Maar wel leuk!
Een Nederlandse organisatie die ik je kan aanraden voor vrijwilligerswerk is Travel Active. Zij hebben verschillende programma’s in veel verschillende landen. In de meeste gevallen ga je vrijwilligerswerk doen voor 2 maanden. Je kan zelf 2 projecten kiezen, of je kan ervoor kiezen om 2 maanden lang op 1 project te blijven. De eerste week krijg je en introductie over het land, de taal en de cultuur samen met andere vrijwilligers. Daarna ga je aan de slag. Aan het einde van de 2 maanden krijg je nog een afsluitingsweek/weekend. Voor meer info: www.travelactive.nl
Ikzelf heb plannen om in januari of februari 2008 via Travel Active in Thailand vrijwilligerswerk te gaan doen. Als je interesse hebt om met me mee te gaan, dan hoor ik het graag van je!
Bedankt voor je snelle reactie! Wat ga jij doen in Thailand? Heb daar op zich ook wel oren naar…ik wilde in eerste instantie naar Indonesië maar dan moet ik na 2 maanden het land, terwijl ik eigenlijk langer wilde blijven.
Ik ga ook zeker op travel active kijken. Ik zou het wel leuk vinden om samen te gaan, zeker omdat ik dit nog nooit gedaan heb.
De visum regels voor Indonesie zijn inmiddels veranderd, je kan een visum verlengen tot 6 maanden. Bovendien kun je ook vrij makkelijk (en goedkoop) maar Maleisie vliegen om daar je visum te verlengen.
Ik weet nog niet precies wat ik wil gaan doen via Travel Active, er zijn veel verschillende mogelijkheden. Ik zou graag in een weeshuis willen werken, maar ook de andere opties spreken me wel aan. Zo kun je bijvoorbeeld ook een tijdje in een Boeddhistische tempel mee lopen of Engelse les gaan geven.
Na het vrijwilligerwerk zou ik graag nog een paar maanden (3-4) rond willen reizen door Azie.
Lijkt me ook wel gezellig om samen te gaan, ik heb dit ook nog nooit gedaan! Dus mocht je nog steeds interesse hebben, dan kan me mailen:
esther_gijsbers @hotmail.com