Werk in Londen

Beste lezers,

Ik denk er sterk over om naar Londen te verhuizen en vroeg me daarom af hoe makkelijk (of moeilijk) het is om in Londen werk te vinden…

Iemand die hier al ervaring mee heeft?

Groetjes,

Marre

Ik denk dat je iets specifieker moet zijn, wat voor richting je zoekt e.d.

Denk dat het sinds de credit crisis toch een heel stuk moeilijker is geworden omdat er overal mensen uit moeten, en dus minder aangenomen wordt.

Zit je daarintegen in een richting die wel gewoon goed draait dan is de kans groter natuurlijk dat je bedrijven vind die nogsteeds mensen aannemen.

Dan ligt het er nog aan of je eruit springt met je CV ten opzichte van al die 1000en mensen die ook aan het zoeken zijn nadat ze hun baan verloren zijn in de crisis.

Ik heb zo’n idee dat het nu een stuk moeilijker is als 2/3 jaar geleden, maar niets is onmogelijk natuurlijk!

Hoi Marre,

Leuk dat er aan denkt om hier te komen werken. Ik heb zelf vier jaar geleden de stap gewaagd en ben hier met mijn Engelse liefde komen wonen.

Wat betreft het aanbod van banen, het ligt er puur aan wat voor werk je wil gaan doen en waar je ervaring in hebt.

Er is altijd wel tijdelijk werk in call centres voor Nederlandstaligen waar je telemarketing of market research kan doen.

groetjes
Christina

Bedankt voor jullie reacties!

Inderdaad hangt het natuurlijk nogal af van wat voor werk ik zoek!

Ik heb Internationale Betrekkingen gestudeerd en het liefst zou ik aan het werk gaan bij een organisatie die zich bezig houdt met ontwikkelingshulp, of in ieder geval internationaal actief is.
Of iets op het gebied van VluchtelingenWerk. Daar heb ik nu een parttime baan in in Nederland…

Ik weet natuurlijk dat het crisis is en het allemaal net even wat moeilijker is om werk te vinden (ondervind het probleem aan den lijve in NL)… daarom ben ik ook echt niet kieskeurig. Ik heb ook call-center en administratieve ervaring, dus Christina, jouw tip is zeker geen slechte!! Tis niet mijn droombaan maar ik wil gewoon iets hebben om mee te beginnen en te weten dat ik in ieder geval in mijn levensonderhoud kan voorzien.

Dan nog een vraag: Hoe is jullie ervaring met het solliciteren, heeft het enige zin om vanuit NL al iets te proberen of moet je echt al in Londen zijn om kans te maken?

Groetjes

Hoi Marre.
Ik lees dat je op dit moment een baan hebt in NL, dan zou ik eerst vanuit NL solliciteren op werk in Londen.
Kijk eens op http://www.charityjob.co.uk/
Mocht je na een paar maanden geen succes hebben dan is het misschien beter om je hier te vestigen en dan op zoek te gaan naar een baan. Hopelijk is de economie dan ook weer een beetje aangetrokken.

Solliciteren gaat hier toch wel iets anders dan in NL. Vaak krijg je niet eens een brief of email met een reactie. Vaak accepteren ze ook geen CV en moet je enorme formulieren invullen met je voorbeelden van teamwork, communication skills, computer skills etc. etc.
En referenties zijn ook belangrijk. En als je een gesprek hebt, altijd een pak aan.

groetjes
Christina