Werk gezocht op Bonaire

Ik zit nu in het 3e jaar van mijn HBO opleiding Ruimtelijk Ordening.
Na het 2e jaar heb ik besloten te stoppen met de opleiding, belangrijkste reden was het gebrek aan uitdaging. Ik deed niet veel voor de opleiding en toch haalde ik het. Heb ook veel gewerkt. Ik ben nu nog een half jaar door gegaan ivm een zogenaamde minor (cursus) die ik wilde volgen. Intercultureel Werken.
Na deze half jaarlijkse minor stop ik definitief met de opleiding. Ik weet nog niet wat ik hierna wil doen en wil voor een bepaalde periode even weg uit Nederland.
Waarom Bonaire?
Bonaire heeft mijn voorkeur om verschillende redenen. Het is nog niet zo commercieel als de andere Antilliaanse eilanden of Aruba. Ik hoop werk te vinden in Bonaire bij een hotel of appartementen complex. Ik heb er geen ervaring mee, maar ben wel klantvriendelijk en leer snel.
Zie dit niet als open sollicitatie. Ik wil met dit topic mensen leren kennen die hetzelfde idee hebben en me kunnen adviseren.

Ik ben me er ook van bewust dat onderdak zoeken een probleem kan worden.
Heeft iemand suggesties voor werk en/of een onderkomen?
Ik ben overigens 20 jaar.

Het gaat om de periode Januari 2006 tot… maximaal augustus 2006.

Hai! Ik ga bij Buddy dive werken, maar ik heb al hotel ervaring plus een opleiding toerisme.
Als je naar bonaire.pagina.nl vind je alle bedrijven die er op bonaire zijn. Je zou naar de bedrijven die je leuk vind een open sollicitatie kunnen sturen. Ik heb dat ook gedaan en buddy dive reageerde en binnen een week had ik een huis en een baan. Vertrek 17 januari. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik met dat appartement mazzel heb gehad. Maar als je een baan heb gevonden zijn die mensen voor wie je gaat werken vast bereid op je een adres voor woonruimte aan de hand te doen. Ik ben nog nooit op Bonaire geweest maar iedereen is heel behulpzaam.

Hallo,

Ja op bonaire.pagina.nl kan je veel info vinden over Bonaire. Weet zo niet of het makkelijk is om daar werk te vinden. Heb zelf 4 maanden op Curaçao gewoont en het was vrij lastig om werk te krijgen. Heb van tevoren in NL veel gebeld en gemaild, maar niet gelukt. Ben er toen maar gewoon heengegaan en ter plaatse is het wel gelukt om tijdelijk werk te vinden. Hou er wel rekening mee dat Bonaire veel kleiner is dan Curaçao en Aruba en dat er weinig te beleven is. Op Aruba komen voornamelijk veel Amerikaanse toeristen. Ik zelf hou natuurlijk van Curaçao. Ontvangt ook veel toeristen heeft een geweldige historische binnenstad (staat op de UNESCO lijst)

Ik wens je veel succes met zoeken naar een baan en als je nog iets wil weten plaats dan nog een bericht!

Bedankt voor jullie reacties… ik heb inmiddels een kamer op Curacao gvonden… geen bonaire dus :slight_smile: