Werk gezocht met paard in Frankrijk

Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Suzanne en ben 22 jaar (eind september wordt ik 23). Ik heb sinds mijn achtse bezig met paarden. Heb eerst op de manege pony’s gereden, toen op manegepaarden, en nu heb ik me eigen paard… een Fjord.
Ik heb pas een cursus gedaan als groom / paardenverzorgster, weet nog niet of ik ben geslaagd, want heb gister pas examen gedaan. Maar het lijkt mij een erg leuke uitdaging om in Frankrijk te werken met paarden. En als het mogelijk is, dat mij 16 jarige Fjord mee kan. En dat dan voor 5 a 6 maanden.
Mijn Frans, Duits en Engels is niet al te best. Ik begrijp sommige dingen wel, maar iets terug zeggen kan ik dan helaas niet. Maar ik wil deze talen dan natuurlijk wel leren.
Qua werkzaamheden maakt mij echt niet uit wat ik allemaal moet doen. Want je moet alles over hebben om het voor de paarden zo goed als mogelijk te doen, dus ik ben zeker niet te beroerd om uit te mesten, poetsen, voeren, eventueel rijden / longeren, en alles wat erbij komt kijken.
Ik heb wel is voor 6 weken stage gelopen in Frankrijk, gingen we ook paarden zadelmak maken, was een erg leuke uitdaging, maar ik moet eerlijk zeggen, ik ben daar dus wel vertrouwen kwijt geraakt in de jonge paarden. Ik weet dat ze allemaal anders zijn, maar wat ik toen heb meegemaakt, en heb gezien zal me altijd bij blijven.
Als u meer vragen heeft… kunt u mij altijd mailen of reageren in dit topic.

Groetjes Suzanne

Hoi Suzanne,

Net als ik zoek je dus werk in het grootse Franse rijk, vol met grote velden en reservaten, het énige die ik weet is de regio van de camarque, waar men nog zoals her ouds de dieren drijft en binnen haalt, om ze dan te verkopen, ook het spaans grensgebied valt onder deze regio’s om als een drijver aan het werk te kunnen, alleen weet ik niet waar de rechte basis ligt, om er te soliciteren en er direct te kunnen beginnen

greets

Hai,

Als je nog werk zoekt, mail me dan, heb hier werk genoeg .

Wat voor werk heb je en waar precies?

Paardrijden, stallen uitmesten, etc.
In Frankrijk in de Bourgogne.

Hoi Ronfrance,
heb je misschien iets van een site waar ik op kan kijken ??

groetjes