Ik vertrek 14 mei naar Kenia/Tanzania om een intensieve cursus Swahili te volgen, de maanden juli en augustus begeleid ik twee reizen voor een Nederlandse reisorganisatie in deze landen. Na deze periode ben ik op zoek naar werk… Het plan is om voor langere tijd (jaren?) in deze landen te verblijven.
Werk in het toerisme heeft een lichte voorkeur, maar ook betaald werk voor een non-profit/vrijwilligersorganisatie behoort tot de mogelijkheden.
Heb ervaring met vrijwilligerswerk in Tanzania (project van 7 maanden)/Oeganda(project 1 maand) en veel reiservaring in deze landen.
Korte omschrijving van mijzelf:
27 jaar, commercieel, sociaal vaardig, betrokken, niet veeleisend, niet gebonden.
Bij interesse of suggesties graag reageren.
Op verzoek stuur ik een uitgebreide motivatie en CV.
Ik heb geen informatie met betrekking tot werk in Kenia of Tanzania voor je, maar ik blijf je topic wel volgen. Want ik wil na mijn studie ook ‘iets’ met Kenia gaan doen. Zat zelf te denken aan vrijwilligerswerk, maar om er voor korte tijd te werken in bijv. de toeristische branche lijkt me ook erg gaaf.
Succes in ieder geval,
Gr. Bart
ps. Ik weet niet of m`n naam je bekend voorkomt, maar ik behoorde ook tot de groep die in 2008 naar Uganda is geweest voor Change IT
Begin eens let kijken op de site van de ambassade (kenya in Den Haag) en zie wat je moet doen voor een werkvergunning…
Ga er in ieder geval maar van uit dat het nog moeilijker is voor een Hollander om in Kenya werk te ‘‘zoeken’’ dan voor de Kenyanen zelf.
Ze zitten niet op ons te wachten daar, er zijn daar meer dan genoeg capabele , gediplomeerde werklozen.
Desalniettemin wens ik je succes met je pogingen !
(ik herinner me trouwens dat er al een post was hieromtrent van iemand die keukens wilde gaan installeren en daarin werk zocht… kwamen ook goeie suggesties op moet je ff zoeken)
QOUTE :
Mwende, de vraag is of er iemand is die mij aan een baan kan helpen. Praktische overkomelijkheden neem ik voor mijn eigen rekening. Overigens ben ik niet van mening dat er geen capaciteit is onder de eigen bevolking… Dit geldt wat mij betreft ook voor de rest van de wereld, dit neemt niet weg dat er voor iedereen een kans bestaat om aan het werk te gaan waar ook ter wereld, ook dit zie ik in een globaal perspectief. Immer realistische plannen zijn voor mensen zonder fantasie en bereiken wat mij betreft niet wat ze hadden kunnen bereiken, durf een stap te nemen en zie waar het schip strand…
Wat is jouw achtergrond en toekomst?
gr, rein
UNQOUTE
Hallo rein
Mijn achtergrond en toekomstvisie zijn duidelijk te vinden in mijn privé gegevens hiernaast. Je ziet daar dat mijn vader gewerkt heeft in Zuid-Afrika, Sudan, Saudi, Kenya, Niegeria en Liberia (de laatste twee staan er niet bij , omdat ik daar zelf niet bij was)
Ik wil ook graag werken in Kenya en mijn man ook
We zijn al 10 jaar op zoek en hebben ook al van alles geprobeerd.
Dus :ga erheen en zoek (je kan er zonder probleem binnen, wat omgekeerd niet het geval is voor Kenyanen die hier willen werken)
Net als de Kenyanen zelf moeten doen : na hun studies werk zoeken.
Op een reisforum heb je -66% kans dat er een aanbod komt voor je droomjob.
Maar, vragen staat altijd vrij. Das waar. Succes ermee !!
.
.
(mijn zoon heeft lang in Namibië gewerkt en dat kan nu ook bijna niet meer, wij zijn iet de enigen die op het idee komen dat buitenlanders een werkvergunning nodig hebben, en voor je die loskijgt…dat wordt overal moeilijker en moeililjker, ik zit dus niet uit mijn nek te zwansen maar heb wel degelijk veel ervaring met werken in het buitenland)
Was het maar zo dat voor iedereen de kans bestaat om waar ook ter wereld aan het werk te gaan.
Beginnende met het volledig openstellen van de grenzen van de EU voor iedereen.
Dat is helaas niet zo.
Dus beschermt Kenia zijn arbeidsmarkt terecht tegen instroom van buitenlandse werknemers …
Als je je bedenkt dat bvb een volleerd engineer hier mais op straat staat kan staan te verkopen omdat er geen werk is, dan moeten je kwaliteiten wel heel hoog zijn wil je aan de norm voldoen om aan een werkvergunning te komen.
Dat is namelijk 1 van de vereisten: je moet aan kunnen tonen dat je werk gaat verrichten waarvan je kan bewijzen dat een Keniaan die functie niet uit kan oefenen … de werkloosheid is zo’n 40%.
Toch lukt het buitenlanders om hier aan werk te komen…
Origineel gepost door Mwende
QOUTE it geldt wat mij betreft ook voor de rest van de wereld, dit neemt niet weg dat er voor iedereen een kans bestaat om aan het werk te gaan waar ook ter wereld, ook dit zie ik in een globaal perspectief
Ik zei juist dat dat NIET zo makkelijk is ! (en duur was ik vergeten)
Oops, sorry Mwende … je quotte Rein denk ik ergens …inhoudelijk zijn we het wel eens dit keer …
Ik wilde je post nog iets toelichten.
Het is niet makkelijk om aan een werkvergunning in Kenia te komen …