Beloning.....beloning

wie o wie kan my helpen aan een baan in kenia? ik ben nu al enige tyd op zoek maar een inside connectie,iemand die geinteresseerd is in een nederlander met veel kennis over africa,met name kenia.myn probleem is dat ik alleen over een mavo diploma beschik,en niet al die papierhandel waar de meeste ngo"s en "hulp"organisaties naar vragen.ervaring heb ik des te meer,ik heb de halve wereld gezien en kan zeggen dat ik veel ervaring heb opgedaan in de touristische sector.ik ben technisch aangelegd en kan byna alles wat kapot is weer fiksen,ook ben ik een echte troublesolver,alleen dit probleem gaat me tot nu toe boven myn petje.Anyone,in any sector,any job,i am interested.

?
Dus je wilt via een forum een baan daar ? 'k Zou zeggen, koop een ticket, ga kijken.
Als je een toerist bent MAG je niet werken in Kenia, staat expliciet op je visum vermeld.

P.S. er zijn zat Kenyanen die erg handige harries zijn en ook niet aan een job geraken… Gelukkig doen ze nu ook aan ‘eigen volk eerst’ dus je kansen zijn ongeveer -150

Prive bericht van ziporadale ::

Nee Willie, ik werk niet in Kilifi.

Ik luier en geef anderen werk doordat ik daar ben. Moet je me blog ff lezen.

:zon02:

Het klopt wat Mwende zegt,
Als buitenlander is heel lastig (of duur) om een werkvergunning te krijgen.
Dit om de lokale arbeidsmarkt te beschermen.

Een Franse kennis van me heeft na 7 jaar in Kenia te zijn en Australische Universiteit in Nairobi te hebben gestudeerd, besloten om visser te worden.
Met 7 jaar in Kenia en zijn hele familie die hier al jaren woont, is het zelfs voor hem erg moeilijk om aan zijn werkvergunning, zelfs om aan een verblijfsvergunning te komen nu z’n studie is afgerond.
Sommige Kenianen hebben universiteit gedaan, maar ze staan geroosterd mais te verkopen op straat.
Wat voor salaris had je in gedachten?
Mijn vriend heeft tot nu toe enkel banen aangeboden gekregen die maximaal 200 euro per maand opleveren.

Onlangs gaf ik een rondleiding voor een groep Nederlanders.
Er werd even geïnformeerd of ik niet aan het gidsen (= werken) was.
Gelukkig hadden we een Keniaanse gids met benodigde papieren mee.

Voor stagelopers, uitwisselingsprogramma’s en NGO’s ligt dat anders.
Ook als je groot bedrag hebt om te investeren zoals die vriend van me.

Wat is je motivatie om in Kenia te willen werken?