Werk gezocht in Italie

Mijn vriend en ik zouden erg graag willen emigreren en zijn daarom op zoek naar werk in Italie, het liefst in Toscane.
Is er iemand die ons hiermee kan helpen? Zelf ben ik personeelsfunctionaris en mijn vriend logistiek manager. Het soort werk maakt niet uit, we willen echt alles aanpakken.
En misschien kan iemand ons ook tips geven bij het zoeken naar werk, want het valt niet mee. Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!

Caio KimR,

Misschien wel een idee om eerst eens “georganiseerd” naar Italie te gaan. Werken via een organisatie zodat je de tijd en zekerheid hebt gedurende een periode om je daar dan verder te orienteren.
Ik heb vorig jaar via Selctcamp in Italie gewerkt en ga dit jaar via opgedane contacten daar weer werken.
Lees andere topics over werken in Italie!
Veel suc6.

Kim,

Door een digitaal miracolo stond je bijdrage hier twee keer;
ik heb , vanwege de overzichtelijkheid, van die twee rubrieken er één gemaakt.

Neem aan dat je de Italiaanse taal beheerst …
(m.i. een must voor een baan in Italie, terwijl kennis van Nederlands,Duits en of Engels een groot voordeel is bij het vinden van een baan in de toeristensector))

Misschien heb je wat aan de volgende links:

http://www.impiego.provincia.siena.it/page…s/asp/bandi.asp

http://impiego.provincia.arezzo.it/offerte.asp

http://www.corriere.it/lavoro/index.jhtml

Distinti Saluti
Arturo

Bedankt voor jullie reacties!

Caro Paulus,

U schrijft: “Ik heb vorig jaar via Selctcamp in Italie gewerkt en ga dit jaar via opgedane contacten daar weer werken.”

Ieder jaar komen er hier veel vragen naar info over werk (ook vakantiewerk) in La Bella Italia, vandaar mijn volgende vragen:

1. Wat is de link naar Selctcamp? (Het schiet mij nu pas te binnen:
    is het misschien select??)
  2. Hoe waren Uw ervaringen? (arbeidsomstandigheden, kost-en inwoning?, netto- (en bruto) verdiensten?, verblijfkosten etc.

Ja , en dan later via opgedane contacten zelf iets vinden is natuurlijk het beste. :smiley:

Misschien hebben ze bij ‘die opgedane contacten’ nog meer mensen nodig?

Distinti Saluti
Arturo

Hallo Caro Paolo (Paul(us)

Zie nou pas dat je elders schreef:
“heb bij selectcamp dik
1000euro (in 5 maanden)moeten bij leggen.
Hoop dat een ieder er iets aan heeft!
Groetjes
Paul.”

Nou ja daar hebben toekomstige (tijdelijk) werk(ster)s dus echt wel degelijk wat aan:

Selectcamp valt dus gewoon af. En mijn vraag naar een link naar die club trek ik bij deze dus in en ik doe dat onder het motto:
“Foutje, Bedankt!!!”.

Heeft trouwens iemand hier ervaring met
http://www.italjobs.nl

Dat leek mij zo’n betrouwbare organisatie, (was bijvoorbeeld geregistreerd bij Kamer van koophandel, etc.) maar ik heb hier nooit of te nimmer ook maar één reactie gekregen/gezien een tevreden of ontevreden klant van www.italjobs.nl

Maar ik heb wel een vermoeden waarom Nederlandse uitzendbureau’s met arbeidszoekenden naar/in Italie geen lang leven beschoren zijn: de lonen van Jan Modaal in Italie zijn in de praktijk ongeveer de helft tot een derde(of nog minder) van wat men in Nederland verdient…

Dàt is voor zeer velen een heel harde les in de praktijk, maar het is gewoon een feit;
vandaar ook in het verleden en…HEDEN, ik herhaal :héden… het vertrek van vele Italianen naar Duitsland, Ierland,Denemarken en Nederland.

En zelfs bij die lage lonen is hier in Italia een hoge werkeloosheid, d.w.z. veel werkzoekenden. Dus trek je conclusies.

Natuurlijk kan men naar Italie vertrekken om andere redenen, maar een flinke stap terug op het economische en financiele vlak is deel van de prijs die men betaalt voor een ander “klimaat”

Distinti Saluti
Arturo

Ciao Arturo,

Als een bedrijf bij de KvK ingeschreven staat is dit nog niet een garantie dat alles oke is hoor!

L.S.

Een idee:

Cara Kim, waarom begin jij als personeelsfunctionaris met je caro vriend, logistiek manager, geen uitzendbureau “Distinti Jobs” voor Nederlands-taligen, die in Toscane/Umbrie willen werken? Bo !

Zomaar een inval, maar toch…

Distinti Saluti
Arturo

Ik kan me niet voorstellen dat ze daar in Italie op zitten te wachten. Er is volgens mij geen haan die naar Nederlands sprekend personeel kraait… Ook bij Nederlandse bedrijven in Italie wordt geen Nederlands gesproken. Ik zag laatst een hoge Piet van Randstad Italie op de buis en die sprak heel goed Italiaans.

hoi mense ik heb wat hulp nodig van jullie ik ben ismail en woon op dit mo… in nederland heb geen verblijfsverguning maar ik wil graag in italie gaan werken maar heb dus ook verblijfsverguning nodig hoe zit dat dan kan ik die krijgen of vertel me hoe en wat thnx

Beste Arturo,

Na een aantal van je informatieve mails te hebben gelezen hoop ik eigenlijk dat je mij misschien ook kunt helpen:). Ik ben een enorme Italië fan en wil heel graag deze zomer een maandje in Italië gaan werken/leven. Ik ben 23 jaar en spreek redelijk (toeristenniveau) Italiaans, Engels en Nederlands. Ik hoop op op een mooie plek een tijdje in mijn favoriete land te kunnen werken en genieten! Zou heel blij zijn met wat tips waar ik eventueel terecht zou kunnen! Heb je misschien wat suggesties?
Alvast bedankt,

Groetjes,
Romy

Hey hallo Italië dreamers,
**
Ik als ervaren toeristisch Italiaans sprekende organisator in Italië kan nu ook niet aan werk geraken? Ik probeer vanuit Nederland alles maar zit nog steeds achter mijn pc in Nederland en niet in Italië? Wie o wie heeft echt de gouden tip? Of zelfs een serieuze baan?
**
Bri