Ik ben op dit moment spaans aan het leren in Playa del Carmen… Heb het erg naar mijn zin en nu nog 6 weken te gaan! Binnenkort is het natuurlijk koninginnedag en ik vraag me af of er hier nog Nederlanders zijn die dit gaan vieren! Wij zijn met een klein groepje maar het is altijd nog leuker met meer mensen erbij!
Ik ben op dit moment ook op zoek naar een baan hier, maar het lijkt erop dat ze niet veel mensen nodig hebben… Heb al een aantal bedrijven geschreven maar ik denk dat het ook komt door het laagseizoen…
Ik zou graag in een hotel werken, of public relations willen doen. Hopelijk hoor ik van jullie!
Er is een bijeenkomst in Playa del carmen.
Je moet je wel vooraf aanmelden.
Tot vrijdag!
**Vrijdag 30 april 2010 **
**van 19:00 tot 21:00 uur in **
**RESTAURANT BAR ‘ZENZI’ ** Calle 10 aan het strand Playa del Carmen
R.S.VP.: Het is nodig dat u laat weten of u wel of niet aanwezig zult zijn.
Met vriendelijke groeten, Ingrid Bosman Honorair Consul van het Koninkrijk der Nederlanden te Quintana Roo
**R.S.V.P. – Email: **[EMAIL=“nlconsulcancun@prodigy.net.mx”]nlconsulcancun@prodigy.net.mx
**Tel. Consulaat: 998 8848672 Srta. Sandra **
Ik heb eigenlijk een vraagje…naar welke school ben je gegaan in Playa? Via welke organisatie? En heb je een werkvisum nodig om te kunnen werken? Of zijn je papieren met ‘apostille’ voldoende?
Ik hoop voor je dat je snel een baan hebt gevonden!! Voor hoelang blijf je nog in Playa?
Ik leer op dit moment spaans in sprachcaffe Playa del Carmen. Deze school heb ik geboekt bij Plus taalreizen: www.plustaalreizen.nl Ik vind het wel fijn dat het via een NL organisatie gaat en ik ben aardig tevreden over de school, kleine klasjes en je eigen tempo. Een andere goede school is Solexico, dat is een best grote school heb ik gehoord en wat duurder… Ik heb mijn diplomas laten legaliseren en appostilleren en ik heb mijn geboorteakte laten vertalen en appostilleren. Als je hier eenmaal werk gevonden hebt ligt het eraan of de werkgever voor jou het visum regelt of dat je het zelf moet doen. Ik heb nu nog 5,5 weken les en dan ga ik op zoek naar een appartement. Hopelijk heb ik dan werk, anders zoek ik gewoon even verder! Het is nu ook laagseizoen dus hoop dat ze over een maandje wat meer mensen nodig hebben… Ik hoop hier nog zeker een aantal maanden te zitten, dus wie weet tot dan! Als je vragen hebt, stuur gerust een berichtje!
Dankje voor je snelle reactie! Ik heb al op de site zitten kijken van plus taalreizen, ziet er goed uit! Ook had ik al een brochure van donquijote, dus ik zal eens ff kijken! =)
En is zo’n residencia ook prima te doen?
Ook nog een vraagje over die stempel…heb je je diploma’s en geboorteakte opgestuurd naar Den-Haag? Of moet dat in de provincie waar je woont? Ik heb namelijk geen idee hoe dat werkt, haha!
Zou leuk zijn als je er nog zit, als ik kom! Ik kom begin juli en blijf waarschijnlijk; als k ook werk kan vinden tot december! Dus moet ook opzoek naar een appartementje dan! Waar kom je eigenlijk vandaan??
Die residentie is inderdaad prima te doen, het is ook een hotel dus best luxe eigenlijk voor 13 weken maar ik vind het best! Je diploma’s moet je opsturen naar de ib groep, nu DUO volgens mij, moet je maar even op de website kijken en dan bij legalisere’n/appostilleren. Je internationale geboorteakte moet je opvragen bij je gemeente (in het spaans) en dan opsturen naar de dichstbijzijnde rechtbank opsturen voor een stempel. Als het goed is moet dat voldoende zijn! En genoeg Cv’s meenemen in het engels of spaans haha. Ik kom uit Bennekom bij Ede… Neem anders een kijkje op mijn website www.anneinplaya.waarbenjij.nu… Daar hou ik mijn meeste verhalen bij!