Wereldwijzer Emigratie Tips

Wat is jouw ultieme emigratie tip? Plaats 'm hieronder!

Een ultieme emigratietip? Daar vraag je nogal wat. Je moet aardig pretentieus zijn om te menen die wijsheid in pacht te hebben. En wie die wijsheid heeft, zou waarschijnlijk een goed lopend emigratieadviesbureau hebben. :slight_smile:

Ik heb die wijsheid niet, maar heb ooit wel wat tips voor emigreren (toegespitst op Brazilië/São Paulo) op een rijtje gezet.

1 like

Ik zeg: Doen!

1 like

Ik zie dat ik op een verkeerde onderwerp had gereageerd
Mijn excusses. Maar erg bedankt voor de tips :slight_smile:

Ik denk niet dat er één ultieme tip bestaat. Er komt best wat bij kijken. Ik denk dat het vooral belangrijk is erachter te komen of je daadwerkelijk wil gaan. Er zijn een hoop mensen die dromen of zelf iets concreter alles uitzoeken enzo, maar dan uiteindelijk nooit gaan. Het kan je een hoop tijd schelen als je bij jezelf te raden gaat of je nou echt wel wilt gaan.

En voor iedereen die dan echt wil gaan kan ik meegeven je goed te laten informeren en zoveel mogelijk van te voren te regelen. Daarnaast natuurlijk genoeg de tijd nemen om ervan te genieten, want dat is immers enorm belangrijk!

Dat is een goede!

Ik denk dat voor iedereen verschillende tips van toepassing zijn.

Maar maak een lijstje met je voors en je tegens.
Wat wil je en wat heb je te verliezen.
En vooral realiseer je dat er geen enkele zekerheid is!!! geen baan, geen gezondheidszorg, geen leuk huis.
Wil je echt weg, dan moet je gaan.

Die baan verbleekt bij je vrijheids geluk,
een ernstige ziekte is ook in NL heel erg en gooit ook in NL je leven helemaal in de puin, dan beter op je geliefde plek op aarde en
dat toffe huis staat overal.

Doen zei Yukon2010 al, ik sluit me aan:dag:

Veel geluk en geniet van alles!!!

1 like

Ik sluit mij aan bij Flensa maar ik wil er nog wel iets aan toevoegen.
Als je wilt emigreren is het belangrijk dat je voor het land kiest. Elk land heeft zijn voor en nadelen. Kijk daarom dus echt na alle voor en nadelen en denk bij de nadelen nooit dat dat voor jou niet geldt want dat kan je wel eens duur betalen uiteindelijk.

Wat ik zelf erg belangrijk bij emigratie vind is dat je een doorzetter moet zijn en dat je genoeg optimistisch bent om tegenslagen positief op te vangen. Je zal in het begin misschien hard moeten werken om er echt iets van te maken en daarbij is het heel erg belangrijk hoe je wilt integreren in de andere samenleving. De andere samenleving zal zich nooit aan jou aanpassen.

Belangrijk is ook dat je niet weg gaat uit Nederland omdat je weg wilt, dat is vluchten voor je problemen en je zal het dan ook niet in het buitenland redden.

Bereid zo goed en zo veel mogelijk voor. In je voorbereiding moet je al bepaalde zaken accepteren die je misschien niet leuk vind maar acceptatie is de makkelijkste weg. Alles went.

Verder moet je bereid zijn de taal te leren, de cultuur te accepteren en je moet gewoon van het land en de mensen houden, dat zal je emigratie vergemakkelijken.

En uiteindelijk moet je bereid zijn alles achter je te laten in Nederland, dat kan soms erg moeilijk wezen maar je kan niet alles en iedereen meenemen naar het andere land.

Veel plezier en succes bij het avontuur dat emigreren heet.
Hopelijk heeft men iets aan deze tips.

2 likes