De maand januari 2013 staat voor ons voor een prachtige reis naar Nicaragua, Costa Rica en Panama. Andere cultuur, heel veel zien, hopelijk veel lieve mensen treffen, mooi weer. Kortom, een dikke 3 weken vertoeven in een heel andere wereld. In een forum willen we graag met andere mensen hierover van gedachten wisselen.
We zijn beide 50-ers, hebben volwassen kinderen en enkele kleinkids. We zijn nog gezond, denken we, en willen er nog graag van genieten.
Henk en Diana
Hoi Henk en Diana,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat jullie op reis gaan naar Nicaragua,vakantie in Nicaragua is een genot en voor veel mensen een uitstekend vakantieland. Mensen die naar Nicaragua reizen bezoeken meestal steden als granada,leon, etc. Daarnaast zijn ook bekende natuurparken en andere toeristische plaatsen erg bekend in Nicaragua.
Als je in Costa Rica bent kan je de Manuel Antonio park bezoeken,Henk& Diane!
Dit is een van de kleinste nationale parken van Costa Rica, maar samen met Monte Verde wel het meest bezocht. Dit komt vooral door de ligging: Manuel Antonio is een van de schaarse plaatsen waar de jungle direct aan het strand grenst en is daarom een goed afsluiting van je Costa Rica reis.
In iedergeval kan je altijd met je vragen over Nicaragua terecht in het Nicaraguaforum hier op wereldwijzer.
Panama is vooral bekend door het Panamakanaal dat de Atlantische Oceaan en Grote Oceaan met elkaar verbinden.
In een schitterend stukje regenwoud van Panama ligt waarschijnlijk het mooiste natuurpark van Midden-Amerika namelijk het Darien National Park.
Het agrarische gebied van Panama is Chiriquí. Dit gebied heeft mooie bergrivieren,vulkanische bergketens.
Moest je nog vragen hebben over Panama dan kan je die altijd stellen in het Panamaforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met de voorpret Henk en Diana !
groet,georgessiam.
Veel plezier! Via de link in mijn handtekening kun je mijn Nicaragua-blog bekijken en foto’s staan hier: Nicaragua 2010-2011 Photo Gallery by Cecilia at pbase.com. Misschien leuk om inspiratie op te doen.
Nicaragua is half zo duur als Costa Rica hoorde ik van alle reizigers, dus geniet in Nica nog even van wat extra luxe kamers!
¡Buen viaje!