Mijn man en ik zijn in maart 2011 naar Toronta, Canada gevlogen >>> en zijn vanaf daar de reis op onze 2 motoren begonnen. Na 3 maanden USA zijn we begin juni Mexico ingegaan en over een week of 6 zullen we Mexico weer te verlaten en Midden Amerika door te gaan.
In oktober hopen we van Panama naar Colombia te gaan via een boot (vanwege de niet begaanbare Darian Gap) en gaan we Zuid Amerika ontdekken. En daarna… terug naar Nederland, of door naar Afrika, Azië… :wereld: Alles is mogelijk; het zal afhangen van ons budget en waar we zin in hebben!
Ik was op zoek naar reisadvies over Guatemala en stuitte daarbij op deze site. Hartstikke handig, die forum-topics per land!
En wie weet kan ik ook nog iets bijdragen aan de de forum-topics van landen waar we zelf doorheen zijn gereisd.
Wat gaaf dat jullie dit op de motor doen! Ik rij zelf graag motor en vind het super stoer dat jullie ermee door de wereld trekken :wereld:
Je zou je ook nog kunnen aanmelden op het motor forum, voor eventuele tips over wegen en wat te doen met de tweewielers. Kijk eens op www.motor-forum.nl
Geniet zonder mate!
Groetjes, Nienke.
ps Zoals Robert schreef: hebben jullie een webblog?
Ik heb inderdaad weleens op motor-forum.nl gekeken. Voor mensen die een (wereld)reis op de motor wel zien zitten of onderweg zijn, vind ik www.horizonsunlimited.com een geweldige site. Robert, misschien is die site ook wat voor jou! Had er eerder niet aan gedacht dit aan je door te geven.
Horizons Unlimited organiseert ook meetings in diverse landen wereldwijd, en daar ze wij echt super enthousiast van geworden en hebben we veel nuttige informatie opgedaan van andere reizigers.
Ha, ik vroeg me al af of LWR en LWD jullie inspiratiebron zouden zijn :cheer: natuurlijk. Ik heb jullie weblog ff snel bekeken Een vriend van me heeft vanaf Houten naar Malysië op de motor gereden (www.ikkomerwel.nl).
Ik rij zelf een bandit (uit 1998), dus dat is niet echt om de wereld over mee te reizen Later als ik groot ben ga ik ook reizen op de motor… En dan bedoel ik meer dan een weekje Frankrijk of Duitsland
Leuke motor, een bandit! Een vriend van ons heeft er ook één. En volgens mij kun je met elke motor de wereld de rond. Check de volgende sites maar eens :-D.
Wij twijfelden eerst of onze motoren niet te zwaar zouden zijn; we vinden offroad rijden namelijk wel echt leuk, en bovendien kun je dat bijna niet ontwijken op een wereldreis, en met bagage en alles zijn onze motoren niet de lichtste. Maar na het zien van bovenstaande, ga je geloven dat alles mogelijk is! :zon02: