Mijn vriendin en ik zijn op wereldreis gegaan sinds 5 januari.
Momenteel bevinden we ons in Laos(prachtig land trouwens).
Nu heb ik al veel gelezen over Maleisië maar toch nog niet genoeg om echt overtuigd te zijn van het land.Het zit namelijk niet in ons jaarprogramma maar we kunnen dat natuurlijk altijd doen.Ik heb namelijk al mensen tegengekomen die het een duur land vinden.En we reizen eigenlijk wel op budget.
Mijn volgende vragen zijn is het de moeite om te gaan?Is maleisië echt zo duur?Hoe zit het met het visum(geldigheid)?Is het transport gemakkelijk?Eventuele bijkomende tips zijn zeker handig.
Maleisië is duurder dan Laos, maar ook in Maleisië kun je prima backpacken. Het vervoer is goed geregeld, en je kan er diverse dingen doen. Maleisië kent een gratis visum on arrival.
Wij hebben vorig jaar 9 maanden gebackpacked en oa Maleisie aangedaan. Maar ik moet zeggen dat we Maleisie veruit het duurste land vonden van ZO-azie. We vonden het wel de moeite waard omdat we ook naar hele exclusieve delen zijn geweest. Maar hier betaal je wel voor en dat zijn normaal gesproken geen backpack-deals (qua geld). Het reizen gaat over t algemeen ook heel goed, maar qua prijs zeker ook weer niet te vergelijken met Laos, Cambodja of Thailand-prijzen.