wie heeft er ook de drang om de wereld in te gaan?!!!
ik ben op zoek naar iemand die samen met mij in 2010. dat is nog ver weg ja. maar ik zou graag iemand eerst willen kennen en samen de reis plannen.
mijn plan was om naar latijns amerika, afrika en azie te gaan.
als dit je aanpreekt dan hoor ik het graag ook voor alleen tips.
Ik loop met plannen rond om eind 2010 via Moskou en de Transmongolie-expres naar Beijing te reizen en van daar via Vietnam, Laos, Thailand door richting Indonesië, Nieuw-Zeeland en Tasmanië. Duur van de reis: ik schat een maand of vier, vijf.
Misschien dat er over Azië ideeën uitgewisseld kunnen worden.
Ik heb zeker de drang om de wereld in te gaan! Maar ik ben net 18 geworden, volop met mijn opleiding bezig en heb geen reisgenoot.
Maar in 2010 ben ik als het goed is afgestudeerd dus het zou kunnen dat ik dan ga reizen.
De landen die je noemt spreken me ook erg aan.
Als je interesse hebt stuur dan even iets terug.
wat leuk dat je zo snel reageerd. ik zit nu in het laatste jaar van mijn studie. mijn idee was om na mijn studie eerst 1,5 tot 2 jaar te sparen voor de grote reis. ik weet niet of jij verder al wat ideeen hebt, en een idee van de kosten. daar heb ik al wel veel over uitgezocht.
in zuid-amerika doe je ongeveer een maand met 1000 euro en in afrika ook. in azie ligt dat wat anders en kun je ongeveer met 500 een maand vooruit. dus reken maar uit.
als je al wat specifiekere ideeen hebt dan hoor ik dat graag en kunnen we verder wat dingen uitzoeken. malou
Mag ik vragen voor hoelang je van plan bent te gaan reizen? Mij lijkt het wel super om voor langere tijd te gaan reizen maar ik heb niet de tijd om full-time te gaan werken, om zoveel te sparen dus. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet veel over de kosten heb uitgezocht. Meer over landen, het soort reizen die je kunt maken of omdat ik dus niet zoveel kan sparen om als au pair aan de slag te gaan in het buitenland of werken en reizen tegelijk. Ik zou graag meer over de kosten te weten komen… Mag ik vragen hoe oud je bent en of je al enige ervaring hebt met reizen of misschien je familie ofzo. Ikzelf en mijn familie hebben dat dus niet. Ik vind het dus ook lastig hoe ik dit aan moet gaan pakken. Maar jij bent helemaal klaar na je opleiding dus? Ga je niet meer verder studeren? Dat ben ik dus wel van plan. Maar dat kan altijd nog he. Nou ik hoop nog wat van je te horen.
Mag ik vragen voor hoelang je van plan bent te gaan reizen? Mij lijkt het wel super om voor langere tijd te gaan reizen maar ik heb niet de tijd om full-time te gaan werken, om zoveel te sparen dus. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet veel over de kosten heb uitgezocht. Meer over landen, het soort reizen die je kunt maken of omdat ik dus niet zoveel kan sparen om als au pair aan de slag te gaan in het buitenland of werken en reizen tegelijk. Ik zou graag meer over de kosten te weten komen… Mag ik vragen hoe oud je bent en of je al enige ervaring hebt met reizen of misschien je familie ofzo. Ikzelf en mijn familie hebben dat dus niet. Ik vind het dus ook lastig hoe ik dit aan moet gaan pakken. Maar jij bent helemaal klaar na je opleiding dus? Ga je niet meer verder studeren? Dat ben ik dus wel van plan. Maar dat kan altijd nog he. Nou ik hoop nog wat van je te horen.
Groetjes Sharon[/quote
ik was van plan om een jaar te gaan reizen.
in ben 21
en heb wel wat ervaring met reizen. ben 2 jaar gelden naar kenia geweest met djoser, dat was echt helemaal te gek. en ben vorige zomer met mijn zus een maand door thailand gereisd. daar is pas het vaste idee bij mij opgekomen van een wereldreis. omdat ik het daar zo geweldig vond dat vrije en een nieuwe cultuur.
het vraagt echt heel veel tijd om alles uit te zoeken, daarom zou het ook fijn zijn als je dat met iemand anders samen kan doen. zodat je reis vaste vormen bgeint aan te nemen. over e kosten heb ik denk ik al wel een duidelijk plaatje voor me. het is gewoon heel duur. ik denk dat je met 15.000 makkelijk een jaar weg kan maar dan heb je het echt nog niet luxe.
heb je al een idee van wat je bijelkaar kan sparen de komende jaren?
groetjes malou
Ik zit nu wel in twijfel want het is inderdaad de grote vraag waar ik dat geld vandaan haal.
Dat gaat me waarschijnlijk niet lukken. Ik weet niet hoe het allemaal gaat lopen… het is wel over 2 jaar pas natuurlijk. Maar op dit moment verdien ik genoeg om mee rond te komen en lekker mee te gaan stappen maar kom ik nauwelijks aan sparen toe…
Ik weet ook niet of ik meteen een heel jaar weg zou willen.
Misschien tegen die tijd wel hoor maar als ik nu zou moeten beslissen zou ik zeker niet voor een jaar weggaan…
Dus ik denk dat je weinig aan mij hebt op dit moment want ik ben nog niet actief bezig met sparen en plannen.
Ik hoop dat je iemand vind die wel dezelfde plannen heeft als jou.
hey
dat berijp ik heel goed. want je moet het echt meer dan 100% willen anders kan je niet zo veel bij elkaar sparen. als je nog van gedachten veranderd dan hoor ik het graag. groetjes.