Wereldreis is nu wel veel gezegd maar we vliegen wel rond de wereld.Ik heb van mijn werk 1 jaar loopbaan onderbreking kunnen krijgen(gelukkig nog voor er een regering was want nu is het blijkbaar moeillijker) om uiteindelijk mijn droom waar te maken en die van mijn vriendin.
We hebben onze reis een beetje uitgestippeld als volgt:
januari:cambodia,onze 2 eerste nachten hebben we geboekt omdat ik uit eigen ervaring weet dat het wel nodig is na zo lang vliegen.Ik ben ooit vertrokken met mijn vriendin naar thailand en alleen maar het vliegticket geboekt en that’s it.
toen we eraan kwamen werden we overdonderd door de cultuur en nog steeds van slag van onze vlieger(jetlag denk ik).
we komen aan in phnom penh en van daaruit zien we wel.
Ook doen we regelmatig couchsurfing(ik veronderstel dat mensen dit wel kennen) voor mensen die dit niet kennen,het is een goedkope manier van reizen laat ons zeggen.Je kan bij mensen thuis logeren die hun zetel of bed ter beschikking stellen en eventueel met jou de stad verkennen geheel gratis.
februari:laos,hier gaan we ook gebruik maken van couchsurfing,hier moet ik wel nog wat onderzoek verrichten hoe ik ga gaan.Ik zoek liever altijd de niet toeristische plaatsjes op zodat ik het echte land leer kennen.
maart:thailand,nog eens voor de tweede keer maar ditmaal het noord-oosten van de mekong.Dit is een heel mooi stuk thailand en ik heb mij laten vertellen het meest authentieke ook.
april:indonesie,we gaan naar bali en hier hebben we een leuk project,we gaan namelijk op een bio-boerderij werken en de mensen eventueel helpen met een wederopbouw.Dit hebben we gedaan via workaway.info ook heel erg interessant ik heb daar ook een project voor gevoden in cambodia en thailand en laos.Ook misschien lombok en sumatra en java bezoeken we zien wel.
mei:een stuk indonesie en australie,hier zou ik graag northern therritory en queensland bezoeken en ik had gedacht om eventueel een auto te huren en zo alles te bezoeken.
juni:nog een stuk australie en nieuw-zeeland, over dit land weet ik niet veel aleen dat het prachtige landschappen heeft.Hier heb ik ook een project gevonden bij mensen op een boerderij werken en de dieren verzorgen.
juli:een stuk nieuw-zeeland en chili,over chili moet ik ook nog veel opzoeken maar daar heb ik tijd voor.Ik ga ook vrijwilligersprojecten proberen zoeken via deze website volunteerlatinamerica.com heb horen zeggen dat dit een heel goede website is.
augustus:nog een stuk chili en bolivie:nogmaals ook landen die ik stuk voor stuk nog moet onderzoeken maar het zijn stuk voor stuk prachtige landen.
september:een hele maand bolivie
oktober: peru
november:ecuador
december:ergens midden december komen we terug
iedereen die ons tips kan geven ivm deze landen al is het maar een goed adresje of eetplaats of accommodatie.Ook zoeken wij tips over niet al te toeristische plaatsjes die mensen kennen,ik weet een land moet ontdekt worden maar soms heb ik wel eens behoefte aan die cultuurshock die authentieke markten,plaatsen waar geen toerist te vinden is.
kortom als je iets weet over deze landen dat behulpzaam kan zijn,of je bent die periode ook aanwezig in deze landen laat het dan weten en misschien kunnen we afspreken en samen nog wat ontdekken,wij maken graag vrienden.
bij voorbaat dank