Wereldreis eind 2009/ begin 2010

Beste avonturiers!

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Niek Daamen, een jongen van 21 jaar oud (22 jaar als ik op reis wil). Woon net onder Breda en hoop in juni dit jaar af te studeren.

Al enige jaren droom ik er van om eens wat van de wereld te zien, ik zie het namelijk helemaal niet zitten om de komende 40 jaar te werken met het idee dat ik “later” wel ga reizen. Want wie zegt dat ik dan nog in staat ben om een verre reis te maken.
Ik heb er al vaker over nagedacht om de grote stap te maken en een wereldreis te maken, maar ik werd altijd tegengehouden (relatie, studie, geld). Alsof het lot het zo heeft gewild, zijn deze drempels nu niet meer aanwezig (moet wel een beetje op mijn geld letten natuurlijk :slight_smile: )

Daarom wil ik dan toch mijn droom gaan verwezenlijken! maar dit wil ik niet alleen. Ik heb zelf nog geen planning gemaakt omdat ik ook dit graag in overleg van mijn eventuele reispartner wil doen. Verder staan voor mij ook de vertrek periode en de reisduur niet vast ( wil ergens tussen eind september en begin februari vertrekken, voor een reis van ongeveer 4 tot 12 maanden :P, dit hangt echter van mijn budget af)

Verder ben ik avontuurlijk, sportief, cultuurliefhebbend en natuurliefhebbend. maar zullen cultuur en natuur wel de hoofdlijn van mijn reis vormen.

Heb je interesse om mijn reismaatje te worden en ben jij (m/v) van ongeveer mijn leeftijd laat dan wat horen op [EMAIL=“daamen.n@gmail.com”]daamen.n@gmail.com
of voeg http://niekdaamen.hyves.nl/ toe. En misschien komen we samen uit op een leuke planning en een onvergetelijke ervaring!

Ps: Ik sta open voor de optie om eventueel ergens te werken in het buitenland om zo de reis mede te financieren.

Groetjes

Niek Daamen :dag:

He Niek,

Ook ik zal even beginnen met me voor te stellen. Ik heet Eva Schuurmans en studeer nu een jaar verloskunde in Groningen. Verder kom ik oorspronkelijk uit Groesbeek een dorp vlak bij Nijmegen (aan de zevenheuvelenweg ;)) Op dit moment ben ik 19 jaar oud maar als ik ga reizen ben ik net 20.

Het leek me al een hele tijd super om wat meer van de wereld te zien. Eerst nam ik me voor te gaan reizen na de middelbare school. Dit ging echter niet door omdat ik de kans kreeg te gaan studeren. Nu twijfel ik toch of het dit nu echt is wat ik wil en heb ik toch de behoefte meer van de wereld te zien en meer “levenservaring” op te doen voor ik door wil gaan met studeren.
Oftewel ik ga aankomend jaar er gewoon een jaartje tussenuit!

Alleen reizen lijkt mij heel moeilijk daarom wil ik zeker in het begin en misschien als het klikt wel de hele rit met iemand reizen. In de zomervakantie ben ik door mijn oom en tante mee gevraagd naar India super cool dus maar ik zou daarna direct door willen.

Mijn plan, al is er nog niks zeker:

  • 23 augustus- 1 september in India met mijn familie
  • verder trekken door India?
  • Indonesië (één of enkele eilanden)
  • Japan (het blijkt echt dat je het gevoel hebt in een hele andere wereld terecht te komen en
    dat wil ik ervaren!)
  • Nieuw-Zeeland (daar kennen mijn ouders mensen in Auckland waar naartoe gegaan kan
    worden… en dan verder trekken)

Ik ben van plan zo low-budget mogelijk te reizen. Het lijkt me fantastisch wel te proberen soms bij iemand te logeren zodat je echt wat van de cultuur mee krijgt. Onderweg zou ik best willen werken al staat het niet op de voorgrond. Maar ik heb een site gevonden waarop staat dat je seizoenswerk kunt doen in Japan, Australië en Nieuw-Zeeland: http://www.seasonalwork.dk/ooizzCMS/DA/howtoapply/workingholidayvisaaustralianz
Ik zou niet te snel willen reizen/ verplaatsen zodat ik ook meer van de sfeer kan proeven.
Ik ben vanplan een jaarticket te kopen waarmee je over verschillende continenten kunt reizen: pagina 10 http://www.worldticketcenter.nl/pdf/brochure.pdf.
Dit leek mij het beste omdat het uiteindelijk veel goedkoper is.

Wat ik hierboven heb geschreven is nog maar een idee. Als het je wat lijkt kunnen we verder erover praten. Ik hoop wat van je te horen.

Eva Schuurmans

Niek, ik kan je zeggen, je kan natuurlijk wel altijd alleen gaan. Je bent al zo dapper om de eerste stap te nemen en te beslissen dat je het wilt doen (geweldig idee!1) Dus waarom niet alleen. Ik verzeker je er zijn altijd mensen die je tegen komt en je hoeft je aan niemand te ergeren etc etc. natuurlijk klinkt het een beetje minder eng om samen met iemand te gan. Anyway, mocht je besluiten toch met iemand te gaan maak dat goede en duidelijke afspraken. Budget is ook altijd problematisch wanneer je met iemand reist.

Voor een paar leuke ideeen kun je kijken op www.xtreme-gap.nl

Gr, Debby

Hoi Niek en Eva

Ik heb dit jaar mijn studie afgerond als HBO verpleegkundige. Ik heb nog geen ervaring met het wereldreizen, maar heb voor mijn afstudeerproject 6 weken in Nepal gezeten. Dit was zo’n geweldige ervaring dat ik meer van Azië wil zien. Ik wil mijn reis in oktober/november beginnen en zou graag met een groepje op reis gaan met dezelfde interesses. Misschien wil ik mijn reis combineren met vrijwilligerswerk.

Ik weet nog niet hoelang ik wil gaan, ik heb geen verplichtingen meer dus kan zolang mijn budget het toelaat een reis maken.

Ik sta open voor de verschillende landen in Azië, maar wil wel graag voor een paar dagen terug naar Nepal.

Ik woon vlak bij Breda en ben 21 jaar (in September 22).

Laat het horen als jullie al verder plannen hebben gemaakt!

Groetjes Yvette

Ps: voor meer info kun je mailen naar: [EMAIL=“yvetterooyackers@msn.com”]yvetterooyackers@msn.com

Hallo Niek, Eva en Yvette,

Hebben je al concretere plannen voor het reizen?

Ik ben Nina (22 jaar) en ben net dit jaar afgestudeerd en wil nu gaan reizen, voordat ik aan het werk ga :S Heb nu de tijd en mogelijkheid om te gaan reizen dus wil het nu ook echt gaan doen!!

Vanaf eind September kan ik gaan reizen (heb 23 september nog mijn bul-uitreiking met verplichte aanwezigheid, maar wil er natuurlijk ook graag bij zijn). Het lijkt me in ieder geval fijn om mijn reis te starten met iemand, want alleen is ook maar alleen en best wel spannend. Dus als ik nog aan kan sluiten?

Mijn plannen tot nu toe hebben zich gericht op India en Nepal, maar ik wil ook nog wel naar andere landen. Qua budget wordt het dan inderdaad misschien wel tijd om tussendoor te gaan werken (australie?) maar vrijwilligerswerk lijkt me ook wel leuk… Ben iig wel voor low-budget reizen, voor zover dat mogelijk is.

Dan nog wat meer over mij; Ik woon op het moment in een studentenhuis in groningen, erg gezellig :slight_smile: Verder ben ik sportief (ik voetbal bij een studentvereniging in groningen) en sociaal en wil ik dus graag wat meer van ‘de wereld’ zien, mensen leren kennen en kennis maken met verschillende culturen.

Let me know als het je wat lijkt om samen te reizen.

Groetjes Nina