Wereldreis 2015

Hallo,

Ik ben Jeffrey, 26 jaar, en volgend jaar wil ik op wereldreis gaan. Ik heb het gehad met mijn serieuze baan hier in Nederland en wil nu graag iets gaan doen wat mij echt gelukkig maakt.

Mijn plan is om vanaf begin 2015 op wereldreis te gaan, minimaal voor een jaar maar liever nog langer. Waarheen? Ik heb nog geen flauw idee.

Graag zou ik willen beginnen aan mijn reis met iemand die dezelfde intentie heeft. Dan kunnen we na loop van tijd kijken hoe het gaat en of we samen of toch individueel verder gaan.

Ik zoek iemand die echt het avontuur aan wilt gaan en voor alles open staat. Zelf hou ik van sporten, muziek, en nieuwe dingen ontdekken.

Laat me weten als jij hetzelfde idee hebt! :slight_smile:

Hoi Jeffrey,

Ik ben Irma, 24 jaar, werk sinds 2 jaar in de jeugdzorg en ben van plan volgend jaar februari richting Australië te vertrekken. Hoe, wanneer, en wat precies weet ik nog niet, ik wil graag zowel natuur als cultuur zien, alles meemaken en nieuwe mensen ontmoeten.
Mocht je nog geen eenduidige plannen hebben en het eerste stukje van je wereldreis samen willen reizen dan kun je me een priveberichtje sturen !

Groetjes!

Hee Irma,

Bedankt voor jouw bericht.

Twee jaar geleden ben ik al enige maanden in Australië geweest, daarom dat ik liever naar een ander continent ga. Ik weet niet wat precies je plannen zijn maar als je richting Azië gaat dan ben ik erbij :).

Groeten,
Jeffrey

Hi,
Ik heb de knoop nog niet officieel doorgehakt maar ik ben wel aan het kijken wat eventueel mijn route zou worden volgend jaar :slight_smile:
Op het moment zit ik te denken met een start in Moskou waar ik de transmongolie express pak naar Beijing. Vanuit Beijing naar een plek waar je als vrijwilliger met pandas kan werken. Daarvan uit naar Tibet en Nepal en dan naar beneden naar zuid Oost Azië. India trekt mij niet (hoewel het hooi festival wel gaaf is om mee te maken), maar wel laos, Thailand, Cambodja, Thailand, Indonesië. Daar wil ik ergens een paar weken vrijwilligerswerk doen met olifanten of schildpadden en een cursus golfsurfen. Om vervolgens in Hong Kong mijn vader te bezoeken en eindelijk Chinees te leren, daar trek ik een maand of twee voor uit. Dan door naar Australië en nieuw zeeland. En dan ben ik wel een tijdje verder en is mijn bankrekening wel wat lichter.
Ik heb alleen nog niet gekeken wat deze reis zou gaan kosten, eerst dromen van de perfecte reis en dan schrappen ;p
Jij al een route uitgestippeld?
Groetjes
Kaling

Hi Kaling,

Bedankt voor jouw bericht.

De Transmongolie express staat ook erg hoog op mijn lijstje. Lijkt mij super om daarmee te beginnen. Voor mij is het ook nog niet precies uitgestippeld. Ik wil graag met de Transmongolie express beginnen en dan vanaf Bejing verder reizen in Azie (Indonesie, Vietnam etc). Daarna naar New sealand en verder weet ik het nog niet. Eigenlijk is het mijn bedoeling om overal langer te blijven zodat ik daar ook kan werken en geld kan verdienen. Ik wil echt meerdere jaren wegblijven.

Als jouw plannen omtrent de Transmongolie express concreet zijn kan je me altijd een PB sturen. Dan kunnen we kijken of we hier samen kunnen reizen.

Ik hoor graag van je!

Groeten,
Jeffrey

Hi Jeffrey,

Wat herkenbaar dat je het helemaal hebt gehad met je baan. Ik heb precies hetzelfde!
Ik zou volgend jaar september drie maanden naar Australie gaan met een vriendin, maar de kans is zeer groot dat dit niet doorgaat…
Bovendien heb ik helemaal geen zin om terug te keren voor iets waar ik het helemaal mee heb gehad.
Zit te twijfelen tussen een jaar Australie of beginnen met transsiberie express - bali - Australie. Er zijn zoveel plekken waar je naartoe kunt gaan. Lastig! Ook nog geen echt concrete plannen dus…

Wie weet kunnen we elkaar treffen als voor ons beide de plannen wat concreter zijn?

Groeten,
Marieke

Via Wereldwijzer app

1 like

hey Jeffrey,
Ik ben net terug van een wereldreis ! 13 maanden is nog te kort
mijn naam is Cees en ik ben 29
wij zijn toen vanaf honkong over land naar finland gereis via onderandere de transmongolie !

in 2015 ga ik weer naar mongolie om een mooie avontuurlijke tocht te maken
mocht je besluiten om in juli ergens vlakbij of in mongolie te zijn …
is dit mischien iets voor je 21 tot 30 dagen lang

http://rumfles.com/apply/

ik zoiets al eerdergedaan en het is echt geweldig !

succes met zoeken voor een reispartner

groeten Cees de jong

• Updated - - -

hey Jeffrey,
Ik ben net terug van een wereldreis ! 13 maanden is nog te kort
mijn naam is Cees en ik ben 29
wij zijn toen vanaf hong kong over land naar finland gereis via onderandere de transmongolie !

in 2015 ga ik weer naar mongolie om een mooie avontuurlijke tocht te maken
mocht je besluiten om in juli ergens vlakbij of in mongolie te zijn …
is dit mischien iets voor je 21 tot 30 dagen lang

http://rumfles.com/apply/

ik zoiets al eerdergedaan en het is echt geweldig !

succes met zoeken voor een reispartner

groeten Cees de jong