Wereld vrouwendag

(origineel bericht op be-more.nl)

Wereld vrouwendag

Afgelopen donderdag was het wereld vrouwendag. Honderden Malawische vrouwen protesteerdn tegen ‘criminelen’ die vrouwen ontdoen van hun broeken en minirokjes. De criminelen menen dat de kleding van vrouwen een teken is van losse zeden of werk in de prostitutie (tot 1994 was het voor vrouwen bij wet verboden om broeken of minirokjes te dragen). Ontblote knieën bij vrouwen is nog steeds een taboe. Met onblote borsten rondlopen daarentegen is daar helemaal niet raar. De vraag is dus of ik de Nederlandse gebruiken mee naar Malawi neem of de Malawiaanse gebruiken naar Nederland:)
De pennenverkoop stagneert op dit moment. Na aftrek van kosten heb ik nu een budget van 1000 euro. Een GE-WEL-DIG bedrag waarbij mijn moeder en Kim mijn topverkopers zijn. Weet iemand nog een idee om mijn resterende pennen aan de man/vrouw te brengen?
Inmiddels heb ik ook vier paar voetbalschoenen binnen en nog voor drie paar toezeggingen. Wie heeft er nog schoenen voor mijn keeper en mijn spitsen? Ik heb begrepen dat iedereen in die landen corrupt is dus met zo’n mooie collectie schoenen moet ik mij kunnen inkopen als bondcoach van Malawi en kan ik nog inschrijven voor het WK voetbal.
Ik kreeg regelmatig vragen waar Malawi nu eigenlijk ligt. Zo ook afgelopen vrijdag van collega Rob (nog bedankt voor de schoenen en de boeken). Heb dus een kaartje ingesloten maar je moet er wel je leesbril voor opzetten. Rechtsonder ligt het eiland Madagaskar. Het gele land links daarvan is Mozambique en het roze landje links daarvan in Malawi.
Nog een Malaweetje in het kader van de wereld vrouwendag. Eén op de zeven vrouwen sterft tijdens een van haar bevallingen: dat zijn duizenden moeders per jaar. Tot de volgende blog.

(origineel bericht op be-more.nl)