Wereld reis en de belasting

Ik heb de berichten door gelezen maar kom voor ons geval niet de juiste info tegen.
We reizen al een paar jaar door de wereld, op dit moment staat onze camper in Uruguay en we gaan eind september weer verder reizen door Zuid Amerika. We hebben geen eind datum en weten ook niet hoelang we dit willen
blijven doen, 2 jaar of 10? We zullen ooit wel ergens neerstrijken, maar dat zal waarschijnlijk niet in Nederland zijn.
Nu blijkt dat, wat wij doen, niet past in het systeem.
Omdat we niet 4 maanden in Nederland zijn hebben we geen recht op onze zorgverzekering maar betalen wel? Ook verliezen we 2% op onze pensioen opbouw en zijn we verplicht om ons uit te schrijven.
Wij werken nergens hebben onze bezittingen verkocht om van te leven.
Ik heb een belasting adviseur gevraagd hoe dat met de belasting gaat werken, na uitschrijving.
Ik begrijp dat we een M formulier krijgen en volgens hem hoeven we, omdat we geen vaste verblijfplaats hebben, ook geen BLS te betalen in Nederland.
Klopt dit? Nu is het zo dat onze pensioen verzekeringen en lijfrentes IB inhouden en ons vermogen wordt belast met 1.2% in box 3 en we zorgverzekering betalen.
Volgen de adviseur moet hiervoor een regeling worden getroffen met de BLS dienst en de verzekeraars, zodat ze geen BLS meer in houden.