Help!

Hey lieve reizigers!

Ik vertrek binnenkort naar het buitenland om daar als reisleider aan de slag te gaan… Super leuk!

Nu vroeg ik me af wat je allemaal moet regelen, zowel in Nederland als daar. (ziektekosten, belasting, huursubsidie, etc. etc. etc…)

Iemand hier wellicht ervaring die me een stap in de goede weg kan helpen?

Groetjes,

Sander>>>

Hoi Sander,
Welkom op wereldwijzer,
Het is raadzaam om contact op te nemen met de belastingdienst (www.belastingdienst.nl), zodat die kan helpen met belastingzaken die je voor vertrek moet afhandelen. Wie niet in Nederland woont, betaalt alleen belasting als hij of zij bepaalde inkomsten uit Nederland geniet. Het is dus voor de Nederlandse inkomstenbelasting, vermogensbelasting en de heffing van premie volksverzekeringen van belang waar iemand woont.
Er zijn verschillen tussen tijdelijk naar het buitenland gaan en emigreren. Het kan nuttig zijn iemand te machtigen om je belastingzaken waar te nemen. Hij/zij kan dan bijvoorbeeld een eventuele teruggaaf na je vertrek in ontvangst nemen of zorgen voor de betaling van nog op te leggen aanslagen. Zijn/haar adres kan ook als postadres dienen voor de belastingdienst, waardoor je sneller en effectiever te bereiken bent.Probeer de eerste weken als je in het buitenland verblijft,zoveel mogelijk vrij te houden om je nieuwe omgeving te verkennen. Gun jezelf de tijd om te wennen en om praktische zaken te regelen.
En tenslotte :verbrand niet alle schepen achter je(Nederland),als het werken in het buitenland je niet bevalt dat je altijd iets achter de hand hebt.
Nou Sander, indien je nog met vragen zit over het wonen en werken in het buitenland dan kan je altijd een berichtje posten op het wonen en werken in het buitenlandforum hier op wereldwijzer.
Suc6 nog voor de toekomst!
groet,georgessiam.
Om dit welkomsberichtje af te sluiten heb ik nog deze mooie foto gevonden op het net!

http://www.nztramping.com/NZTrampingBlog/images/flying_kiwi_bus.jpg