Beste ecotoeristen en doorgewinterde natuurliefhebbers,
Vandaag (02 maart 2007) is het dan zover: het forum speciaal gericht op ecotoerisme is door de redactie goedgekeurd en geopend. U kunt hier terecht met al uw vragen, opmerkingen, discussiepunten en leuke nieuwtjes met betrekking tot ecotoerisme; flora en fauna.
Uit de dikke Van Dale:
eco·toe·ris·me (het ~)
1 toerisme naar natuurgebieden
http://www.vandale.nl/images/furniture/n.gif
Ik stel voor dat eenieder (als u dat wilt natuurlijk) zich hier even introduceert. Wie bent u? Hoe oud/jong? Wat zijn uw hobby’s? Mooiste land (ecologisch gezien) waar u geweest bent? Enzovoort. Maak er een mooi stukje van. Daarbij mag u uw eigen website noemen, maar die moet wel aan het volgende voldoen:
- Niet direct concurreerd met Wereldwijzer.nl.
- Niet in strijd met de Algemene regels!
- Niet commercieel.
- Moet op over reizen gaan, het liefst over ecologische reizen natuurlijk.
Tot slot: Veel plezier op het forum gewenst.
Wouter v. Kuijk
Hallo allemaal,
Ik zal maar meteen van start gaan en mijzelf introduceren.
Ik ben Wouter v. Kuijk momenteel 18 jaar oud en schoolgaand. Ik doe nu 6 gymnasium en moet dus dit jaar eindexamen doen, pfff… Na mijn middelbare school wil ik rechten gaan studeren om zo uiteindelijk rechter te kunnen worden. In mijn vrije tijd houd ik mij graag bezig met turnen, hardlopen, vogels kijken, reizen, planten, sportvissen en… rondhangen op Wereldwijzer natuurlijk :slywink:. Ik heb geen baan, maar zou graag eens vrijwilligerswerk willen doen bij vogelasiel “De Wulp” in Den Haag. Wie weet werk ik daar dus binnenkort een dagdeel in de week? Het mooiste land waar ik geweest ben tot nu toe is toch wel Kenia, zowel ecologisch als cultureel heb ik daar een mooie tijd gehad met mooie levenslange herinneringen. Enkele foto’s van die reis zijn te zien in mijn fotoalbum hier op Wereldwijzer. Sinds kort ben ik dus de beheerder van dit subforum, dat is nog even wennen, maar ik ben er zeker van dat we er een bruisend forum van kunnnen maken.
Groetjes,
Wouter v. Kuijk
Hallo allemaal,
Ik ben Martin alias Sjaak. Ik ben afgestudeerd en werk nu fulltime. Ik ben 25 jaar oud. Mijn hobby’s zijn voetballen, hardlopen, darten en reizen. Mijn mooiste land is Zuid-Afrika en Bolivia. Galapagos is ecologisch gezien misschien wel het meest bijzondere wat ik heb gezien. En antartica staan erg hoog op mijn lijst om te bezoeken…
Mijn site:
http://www.wereldrondreis.eu
http://sjaak.aroundtheglobe.nl
Succes met dit forum!
Martin alias Sjaak
Ik ben Maaike, 48 jaar en werk in de gezondheidszorg en ben getrouwd met Ed die in de techniek werkt. We werken alle twee hard en samen proberen we zoveel mogelijk van de wereld te zien. En als de financien het dan toelaten proberen we de volgende reizen doen:
- 1 x per jaar een vliegvakantie
- 1 x per jaar een kampeervakantie
- 1 x per jaar een stedenreis
Van de meeste vakanties die we de laatste jaren hebben gedaan hebben we de ervaringen, foto’s en lijsten met tips per land op onze site: www.bjusterbaarlik.nl gezet.
Binnenkort (1 mei) vertrekken we naar Kaapstad. Hier huren we een 4 WD en reizen eerst voor een paar dagen naar het Kgalagadi Transfrontier Nat. Park. Dan gaan we Namibie in. Hier maken we een rondje tegen de wijzers van de klok in. We gaan hier o.a. enkele dagen naar het Etosha park. Na 4 weken rondtrekken eindigen we dan weer in Kaapstad.
Dit was het even in het kort.
Wouter, succes met al je plannen!