Onze mooie aarde bestaat uit 7 werelddelen; **Azie,Afrika,Noord Amerika,Zuid Amerika,Antarctica,Europa en Oceanië **
Naar welke delen van de aardbol hebben jullie al naar toe geweest en welke landen hebben jullie daar al aangedaan?
Bibberen in Antarctica of ergens een warm plekje opzoeken?
Hierboven kan je de wereldelen aanvinken die je al heb bezocht tijdens je vakantie.
Hieronder kan je het één en ander kwijt over het onderwerp!
Ik heb het meest voor Azie en Europa gereisd, maar ik ben ook in Afrika, de VS en Zuid-Amerika geweest.
Australie trekt me op dit moment niet bijzonder. Antartica is op zich een droom, maar tot mijn pensioen waarschijnlijk niet reëel. En dat duurt nog héééél lang ![]()
Ik heb ook het meest door Azie en Europa gereisd, maar ik ben ook in Afrika, Oceanië en Zuid-Amerika geweest.
De VS en dan voornamelijk Canada zou ik ook nog wel eens willen zien.
Wat betreft het continent Afrika, vroeger heb ik zo’n 3 jaar in Belgische Congo gewoond.
alsook het continent Azie zijn er verschillende landen waar ik ben geweest.(teveel om op te noemen) ![]()
Ik reis voornamelijk binnen Europa maar vorig jaar ook naar Verenigde Staten geweest en dit jaar naar Afrika.
Vorig jaar ook in Istanbul aan de aziatische kant geweest, telt dat ook als azie ? haha
Australie vonden wij het einde , als wij 40 jaar geleden daar waren geweest hadden wij er blijven wonen . Nu hebben wij er 3 maanden rond gezworven. Volgend jaar gaan wij Canada onveilig maken. In Europa zijn we overal geweest ,wij vonden zelf Noorwegen het allermooist en natuurlijk alle hoofdsteden van Europa die zijn geweldig om door te slenteren . In Amerika hebben wij alleen nog maar New York gezien. Blij dat we daar waren , maar 1 keer vonden wij genoeg.
Ik ben in
[ul]
[li] Europa: Afrika: Azië: *Oceanië *Geweest! En ik moet zeggen dat elk werelddeel zijn bijzondere plekjes heeft! Reizen blijft je ogen openen en verbazen! Cheers Mr.Kite[/li]
[/ul]
Op Antarctica na heb ik ze allemaal meerdere keren bezocht. Elk werelddeel heeft z’n charme en ze hebben allemaal nog wel enkele landen en/of plaatsen die ik in de nabije toekomst graag zou willen bezoeken.
Ik ben 1 keer in Oceanië, namelijk Australië en Nieuw-Zeeland, voornamelijk Nieuw-Zeeland, geweest. Voor de rest ben ik altijd in Europa gebleven, als Madeira bij Europa hoort. Ik dacht, dat Madeira Afrikaans is. Maar anderen zeggen, dat Madeira Europees is. Welke opvatting is de juiste?
Wel ben ik in verschillende uithoeken van Europa geweest o.m. noordkust Noorwegen, het uiterste westpuntje van Europa (bij Faja Grande, Flores, Azoren), Cabo Finisterre, Ortgiueira, enz.
Ben nog nooit in Afrika, Antarctica en Oceanië geweest. Het trekt me domweg niet.
Maar misschien dat ik er ooit eens tussen uit glip naar Afrika en Oceanië! Denk aan spotgoedkope deals zoals zo’n all inclusive resort in Egypte of effe heen en weer tussen Denpasar en Perth met een low cost carrier :biggrin:
Afrika trok mij ook echt nooit, tot ik een goedkope lastminute naar Kenia vond in 2010. Bij aankomst werd ik direct verliefd op het land, later op mijn man (een hele lieve Keniaan) en nu woon ik er alweer een paar jaar! Dus Axel, gewoon een keertje doen!
Van harte welkom om in Kenia te zien wat er allemaal voor moois is hier!
(dus niet alleen in je allinclusive hotel blijven hangen! Echt er mee opuit!)
Via Wereldwijzer app
Zo zo Marriette, het kan dus hard gaan. Anders “moet” ik inderdaad gewoon maar een keertje gaan. Misschien eenvoudig houden en kiezen voor een stad i.c.m. nationaal park/wildreservaat. Daarna is het uiteraard: Afrika, dat had ik veeeel eerder moeten doen ![]()
Inderdaad! ![]()
Via Wereldwijzer app
Allé, ik begrijp het niet , als je de peiling bekijkt gaat maar 2,56% naar Antarctica. Puur natuur toch :sliepuit:
Zelf in Noord-Amerika, Azië, Europa en Africa geweest. Allé stukjes der van maar hé, nog een hele weg te gaan zunne.
Axel, ik ben niet zo hals overkop verliefd als mariette, maar kenia is zeker een aanrader. Wij hebben het redelijk simpel gehouden. Wel zelf alles geboekt, maar een weekje safari gecombineerd met een weekje all inclusive aan de kust (daar nog paar uitstapjes gedaan). Echt een aanrader, maar dan moet je wel van natuur en dieren houden ![]()
Alle 7 ![]()
Ben verliefd op Afrika, maar Antarctica is het mooiste stukje aarde waar ik ooit geweest ben (en de prijs viel reuze mee)!
Wij maken ieder jaar met de kinderen een verre reis. We gaan ieder jaar na een ander werelddeel en dan wisselen we het weer af met het werelddeel waar we al geweest zijn. Vorig jaar Nepal, dit jaar Zuid-Afrika en voor het volgend jaar hebben we net de tickets naar Colombia geboekt. Ieder werelddeel en land heeft zijn eigen charme. Ook Europa is mooi, zoals Letland, Griekenland en dan met name het vaste land, Polen, Spanje en dan niet aan de costa’s, Portugal en zo kan kan ik nog wel even doorgaan.
Mijn meest favorite land is Brazilië.
a.Europa
Spanje, Turkije, Griekenland, Engeland, Duitsland, Bulgarije
b. Afrika
Tunesië, Egypte
c. Azië
3x Bali
Wil graag nog eens naar USA, maar dat gaat, vrees ik, ons
budget nog te boven.
28 Januari gaan mijn vrouw en ik 3 weken naar El Gouna (Egypte).
Onze 5e reis naar dit fascinerende land.
Europa: Belgie, Duitsland, Noorwegen, Hongarije, Italie,Spanje Portugal, Griekenland,Frankrijk, Tenerife, Fuerte Ventura, La Palma, Oostenrijk, Ierland
Amerika: United States, Canada (vaak)
Midden Amerika: Costa Rica
Oceanie :Nieuw Zeeland, Australie, Fijji
Azie; Tailand
Wij gaan meestal op de bonnefooi
Europa; alles met caravan, Scandinavische landen, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Kroatie, Italie, Frankrijk, Tsjechie
Azie; 23 dagen rondreis Thailand
Cruise; Dubai > 3 havens in Oman > 3 havens in Egypte > Suezkanaal > Corfu > Dubrovnik > Venetie.
Afrika; 22 dagen Zuid Afrika busreis Johannesburg > Kaapstad
Amerika; met auto Detroit vv New Orleans, Ohio Kentuckey Tennesee Alabama Mississippi Arkansas Missouri Indiana Michigan
met auto Vancouver vv Alaska, Br.Columbia Alberta Vancouver-eiland
Canada Ontario 3 x ,
Costa Rica rondreis 17 dagen
Cruise; Caribbic , Miami > Dom. Republiek > Tortola > Antigua > Barbados > St Lucia + week Florida Miami vv Key West
**
Tip!!! ** Geef NOOIT en te NIMMER je PASPOORT af in het buitenland, ook niet bij hotelbalie (kluis)