Eind September zal ik voor onbepaalde tijd naar Zuid-Azië gaan maar welke visum’s moet ik vooraf allemaal regelen?
Of kan alles ook wel onderweg? wil daarna nog door naar Australië wellicht om er ook te gaan werken.
Iemand enig idee?
Voor Thailand kan 2 weken voor vertrek adviseerde ze mij, daar begint mijn reis ook.
Kijk even op de website van de visumdienst wat de eisen per land zijn. Op dit forum staat ook al heel veel geschreven in de diverse landenfora.
Samengevat:
als je een vliegticket hebt als bewijs daar je Thailand verlaat, krijg je een visumvrije entree op de luchthaven. Heb je geen vliegticket of wil je langer dan 30 dagen blijven, dan moet je in NL een visum aanvragen.
Laos en Cambodja krijg en tegen betaling aan de grens
Maleisië krijg je gratis aan de grens
Vietnam moet je vantevoren regelen. Dat kan in NL, maar makkelijker is het om in één van de buurlanden te doen
Indonesië heeft een VOA voor 30 dagen aan de grens. Je hebt een vliegticket nodig als bewijs dat je het land verlaat. Je VOA is evt te verlengen tot maximaal 60 dagen.
Wanneer je naar Vietnam vliegt, dan zou ik VOA met online aanvragen van de Letter of Approval doen. VOA formulier kun je thuis al printen en invullen. Pasfoto’s en cash dollars meenemen. Gedetailleerde info staat op het forum voor Vietnam.
Johan