Welke vaccinatie heb ik nodig?

HAllo

Ik hoor veel verschillende verhalen over de benodigde vaccinaties.

Wil ook na costa rica doorgaan naar azie…

is een rabies prik verstandig??

Als iemand weet wat je precies nodig hebt hoor ik t graag

thanks
Ps: hoorde dat rabies prik in bijvoorbeeld UMC leiden 23 euro kost en bij GGD 75 eu.

Graag hoor ik ervaring/tips voor mijn wereldreis. (costa rica /azie /australie)

Pura vida

kijk eens op http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-costa-rica/
Malaria komt alleen voor in gebieden waar normaal gesproken een toerist nooit komt, hoog in de bergen waar geen wegen meer zijn en alleen wat indianen wonen.
Gele koorts alleen als je via Colombia reist of een ander land waar gele koorts heerst. dan moet je je vaccinatieboekje laten zien op het vliegveld.

1 like

Ik heb zelf hepatitis A & B, DTP gehad. Dit wordt toch wel sterk aangeraden.
Als ik jou was zou ik geen malaria tabletten aanvragen, ik heb bij andere mensen meegemaakt dat die er best wel beroerd van zijn geweest, en wat monofeliz al zegt, de kans dat je daadwerkelijk malaria oploopt is vrij klein.
Wel zou ik vantevoren een beetje gaan inlezen over malaria en dengue, hoe je het herkent, en je moet zorgen dat je een goede klamboe hebt.
Ik heb zelf dengue gehad in de laatste week, en ik kan je vertellen dat dat bepaald geen fijne ervaring was.
Groetjes

1 like

Als ik ergens heen ga neem ik altijd contact op met de GGD en zij geven vervolgens een advies.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je CZ aanvullend jongeren verzekerd bent wordt alles vergoed
Succes!

1 like

Wij hadden een Hepatitis A en DTP vaccinatie. Die zijn ook in Azie nodig.

Malariatabletten en rabiës vaccinatie zijn in Costa Rica NIET nodig, maar ik weet niet wat je allemaal van plan bent op reis dus: neem ALTIJD even contact op met de huisarts of GGD voor een advies op maat!

1 like