Rabies vaccinatie delen

Hoi,

Ik ga in Januari naar Costa Rica en Mexico. Het is me aangeraden een vaccinatie tegen Rabies te halen. Aangezien deze nogal duur is ( 3 vaccinaties; 3x 67) zoek ik iemand die deze prik met me wil delen. Het is namelijk zo dat je in het AMC in amsterdam voor deze vaccinatie maar de helft betaalt als je 'm met z’n tweeen komt halen. Heb je hier interesse voor dan kun je me mailen: lkassies@yahoo.com

groetjes,
Lotte

Hoi Lotte,

Ik wil beginnen met op te merken, dat de LCR (Landelijk Coordinatiecentrum Reizigersadvisering) absoluut geen Rabies vaccinatie aanraadt (voor die landen). De LCR is voor mij persoonlijk altijd het beste adviesorgaan op dit gebied. Wellicht handig om nog even verder te informeren of het wel echt nodig is.

Ik heb zelf de Rabies vaccinatie gehad voor mijn reis naar Zuid Amerika en geloof me, het is een behoorlijk heftige vaccin. Een dik rozig goedje dat ik er nogal chemisch uit vond zien. Ik had er zelf gelukkig niet zo veel last van (geen van de drie keren), maar veel mensen hebben dat wel bij die vaccinatie.

Daarnaast, maar zeker niet geheel onbelangrijk: je bent nooit geheel immuun tegen Rabies, ook niet met de vaccinatie. Echter, mocht je blootgesteld worden aan Rabies dan heb je met de preventieve vaccinatie langer de tijd om een arts op te zoeken.

Lees ook dit PDF eens, dat vond ik zojuist en dat is best duidelijk. Vooral het stukje voor wie deze vaccinatie van toepassing is. Neem de Rabies Vaccinatie niet zomaar, dat is nergens voor nodig.

Succes!

Liefs,
Carolina

Hoe haal je het in je hoofd, om deze vacinatie te halen.Ikzelf ben in Costa Rica en Mexico geweest, en in vele andere landen ongeveer 50 en heb me nooit laten inenten, neem zelfs geen malariapillen, het enige wat ik neem is voor ik wegga 3 typhuspillen en die gelden dan voor 2 jaar.Veel plezier het zijn alletwee prachtige landen.

Heb je al iemand gevonden? Ik zoek ook mensen om mee te delen! Je email adres doet het niet…mail mij op tantetaat@live.nl

      • Updated - - -

Heb je al iemand gevonden? Ik zoek ook mensen om mee te delen! Je email adres doet het niet…mail mij op tantetaat@live.nl