Welke streek in juli is gunstig qua weer?

Hallo,
Wij zijn aan het brainstormen voor onze verre reis zomer 2015.
Omwille van schoolgaande kinderen zijn we dus gebonden aan de zomerperiode en China staat hoog op ons verlanglijstje.
Thailand, Vietnam staan eveneens op ons lijstje maar het weer houdt ons een beetje tegen.
Amerika Westcoast willen we doen wanneer de kinderen wat ouder zijn. Latijns Amerika daar twijfelen we aan.
Keuzes maken, het is niet evident en een luxe probleem en daarom overwegen we China.
Welke delen in juli kunnen we bezichtigen met onze kinderen en wat is er te doen? We trekken 3 weken uit. Grote afstanden met de bus willen we liever niet, binnenlandse vluchten wel.
Iemand tips?

Juli is tijdens het regenseizoen en een beetje riskant, maar overstromingen zijn vaak zeer plaatselijk. Hunan (Fenghuang) zou ik afraden, daar is onlangs de hele boel weer onder water gelopen. Beijing kan ook erg nat zijn, maar is wel een must. Dali, Lijiang en de bergen in die omgeving zijn koeler en bijvoorbeeld Emei Shan in de buurt van Chengdu is dan bereikbaar omdat er geen sneeuw ligt. Wel kans op landverschuivingen, maar wederom zeer plaatselijk. Juli is ook een erg hete maand. Het Noord-Oosten (Harbin e.d.) lijkt me ook een geschikt gebied.

Johan
(Zijn julie al in Indonesiƫ geweest?, dan is juli wel geschikt.)

In Harbin is het in Juli ook tropisch warm en vaak regen in de middag voor een aantal uur.

Het Noorden van China waar ik ook Beijing onder reken heeft 4 seizoenen als je naar het Zuiden gaat bestaat spreken ze vaak over 2 seizoenen (warm en minder warm).

Ik zou zeggen kijk naar de populaire bestemmingen Beijing, Xian, Pingyao, Chengdu, Shanghai en Guilin.

Hallo,
Bedankt voor de info. Misschien is het beter om een andere bestemming te kiezen en China te bezoeken als onze kinderen wat ouder zijn. China blijft ons wel fascineren.

China is zo groot dat er voor iedereen wel een plekje is mijn zijn of haar favoriete temperatuur daarbij is extreem weer in China net zo zeldzaam als in Belgie. Alle toeristische plekken zullen dus relatief makkelijk te bereizen zijn.