China in de zomer

Hallo allemaal,

Ik zou graag in juli/augustus naar China gaan, maar nu las ik dat het dan erg warm is en dat reizen in die periode niet ideaal lijkt. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn (zijn er mensen in de zomer geweest en hoe hebben zij dit ervaren?)

Groet Marieke

Wij zijn afgelopen zomer in Shenzhen geweest, ons te warm 40+, net een bakoven

Ik ben in september in China geweest, dat was prima te doen! Ik weet me nog wel te herinneren dat in augustus enorm veel regen is gevallen in Beijing (zoek de nieuwsberichten maar terug op internet!).

Ben in 2006 ook in juli/augustus geweest, ik kan slecht tegen warmte, maar het viel me toen eigenlijk nog best mee. Al is het uiteraard een enorm land, met dus ook grote verschillen:
[ul]
[li]Beijing: veel regen, maar in ons geval gelukkig 's alleen nachts. Temperatuur viel mee, en ook niet al te benauwd.[/li][li]Xi’an: bakoven, temperaturen tegen de 40 graden met een brandende zon, daar ben ik 's middags echt even op non-actief gegaan.[/li][li]Chengdu: niet eens zo warm, maar vooral ontiegelijk klam. Alsof je door een zwembad liep…[/li][li]Lijiang & Dali: dankzij de hoogte echt heerlijk weer.[/li][li]Yangshuo & Ghuangzhou: warm en redelijk benauwd.[/li][/ul]

Andere seizoenen zouden voor mij weliswaar aangenamer zijn geweest, maar afgezien van Xi’an was het desondanks best uit te houden.

ik ben afgelopen jaar van 16 tot 30 juli in china geweest. Wij hebben destijds Beijing, Shanghai en Hangzhou bezocht. Hoewel het best warm was heb ik nooit echt het gevoel gehad dat het ondraaglijk was. In Beijing hebben wij destijds wel geluk gehad, in de periode dat wij daar waren hebben wij geen regen gehad, maar op het moment dat we in de trein richting Shanghai stapte begon het te regenen. Daarna zijn daar zeer ernstige overstromingen geweest.

Ik raad je wel aan om de echt zware trips als de Chinese muur s’ochtends te doen. Dit is zowel qua temperatuur als qua drukte verstandig.

In Shanghai en Hangzhou heb ik eigenlijk geen moment last gehad van de warmte omdat er daar ook nog wel een lekker briesje was.

Ik hoop dat dit helpt, en als je nog vragen hebt hoor ik het graag

Bedankt allemaal voor de reacties. Uiteindelijk zien we er toch van af om naar China te gaan. Onder andere vanwege het weer, maar ook omdat ik niet zo lang vakantie kan krijgen helaas. Nog maar even op het ‘nog te bezoeken’-lijstje dus…