Welke route in juni, vanaf Nepal (met redelijke weersomstandigheden)?

Van februari t/m mei ga ik in Nepal vrijwilligerswerk doen. Daarna heb ik alle tijd om te gaan rondreizen (plan is om vanaf juni zo’n 4-6 maanden te reizen door Azie, bij voorkeur India en China). Juni is echter een lastige maand om vanuit Nepal door te reizen naar India of China i.v.m. weersomstandigheden.

Wat raden jullie aan om eerst heen te gaan? Zodat we niet al teveel last hebben van de regens/ kou/ hitte, maar toch een budgetreis kunnen doen (lees: bij voorkeur niet teveel vluchten tussendoor).

Hoor graag jullie tips!! Bedankt alvast!

Groetjes, Marjolein

wij zijn via Lumbini gegaan. De grens over bij Sonauli. De bus genomen naar Varanasi. Dit was geregeld via ons guesthouse in Lumbini en verliep erg goed, hoewel de busrit wel vrij lang duurde. Zo’n 12 uur.

In de zomermaanden is het echt heel warm en vochtig in grote delen van India behalve in Ladakh of Kashmir, wellicht kunnen jullie er goed tegen…

Wij zijn in augustus in Nepal en India geweest. Het weer viel ons erg mee. Wel regelmatig regen, maar de temperatuur vonden wij wel meevallen. Nadeel voor Nepal was dat we de bergen niet konden zien. Jammer. Niet in Rajastan geweest, dus of het daar erg warm was weet ik niet.