Wij willen in 2012 naar Brazilie, en willen dan het liefst weer een leuk festival bijwonen. Niet carnaval, dat is denk ik net even te druk voor ons. Festa de Yemanja kennen wij, geweldig, we zijn dol op de band Olodum en het achter zo’n bloco aanlopen is ook top.
Mocht iemand tips hebben, dan horen we het graag.
Je hebt net Rock in Rio gemist (jaarlijks)
eind december, begin januari heb je in Salvador ook het fameuse Festival do Verão (jaarlijks) waar de echte Braziliaanse hedendaagse pop-cultuur aan bod komt
Inzake het Festa de Iemanja, dat wordt gevierd oa in Salvador (Rio Vermelho) maar ook vooral in Cachoeira (het “nest bij uitstek” van de Candomblé-gemeenschap in gans Brazilië) gevierd in februari. Persoonlijk zou ik sterk de voorkeur geven aan Cachoeira omdat dit stadje eigenlijk de bakermat is van het huidige Brazilië (hier begon de revolutie in de jaren 1822) en een bijzonder rijke coloniale historiek bezit. Bovendien is dit feest en alles wat met candomblé te maken heeft nog niet toeristisch uitgebaat, en dus moet je over de nodige introductie beschikken (ik begin pas na jaren een klein beetje in die wereld binnen te geraken) om aan de zeer emotionele ceremonies te mogen deelnemen. Geïnteresseerden mogen mij altijd contacteren !
Tropische groet uit Salvador da Bahia :dag: