Morgen ga ik vaccinaties bij de GGD halen. Ik wil ze echter niet allemaal hebben omdat het best wel duur is en er geen verplichte vaccinaties bij zitten.
Ik ga naar Kathmandu, jungle tocht doen, trekking doen en de geboorteplaats van boedha bezoeken.
Wat zouden julie adviseren? welke zal ik sowieso halen en welke zijn niet heel erg belangrijk?
GGD belde vanmorgen de afspraak af omdat ze daar ziekte hebben en de wachtrij te lang was om nog langs te komen.
Dit betekent dat ik geen herhaal vaccinaties meer kan halen.
Maar DTP vaccinaties heeft iedereen als kind toch al gekregen?
NA 10 jaar heb je een herhalingsprik nodig voor DTP. Ik heb al mijn vaccinaties terug gekregen van de verzekering, vergeet niet die bon in te dienen. Mocht je twijfelen over je gezodnheid, zelfs op Schiphol kun je nog vaccinaties halen…
Ik raad toch echt wel aan om je vaccinaties te halen. hepatitis en dtp en buiktyphus. Zoals Erik al vermeld krijg je ze bij veel verzekeringen 1 malig terug. En daarbij ben je dan weer lang gedekt Alleen buiktyphus is maar voor 5 jaar. Als je geen shot haalt tegen rabies weet dan wel dat als je gebeten wordt, door een hond, aap of wat dan ook, het vele malen meer geld kost.
Als je geen inentingen haalt en je wordt ziek… Dan ben je nog verder van huis en kun je wellicht een deel van je mooie reis vergeten.
Als je hondsdolheid oploopt omdat je niet ingeënt bent kan dat de rest van je leven, negatief, beïnvloeden. Erg zonde om te besparen op je gezondheid is mijn mening!
Voor Nepal heeft u helemaal geen vaccinaties nodig.
Ook voor Lumbini en Chitwan niet.
Verloren geld en geen besparing op je gezondheid.
Je kan je dan voor alles en nog wat laten inenten?? Dat heeft geen zin.
Heb bij de GGD alleen DTP en hepatitus A gehaald ook malariatabletten.
Hondsdolheidvaccinatie adviseren ze alleen bij een verblijf van langer dan 3 maanden, buiktyphus geldt niet meer voor Nepal en wordt niet meer geadviseerd.
Snap niet dat de ggd “geen” buikthyphus als advies geeft maar wel malaria tabletten :?
Zie advies hieronder of kijk eens op de link van Ciwec ( wel iets te voorzichtig naar mijn idee) of who
“•Inentingen zijn niet verplicht voor Nepal (zie Gele koorts).
•Wel worden een DTP-vaccinatie en bescherming tegen hepatitis A aanbevolen. Bij een verblijf langer dan twee weken wordt ook een buiktyfusvaccinatie aanbevolen.
•In dit land bestaat een verhoogd risico op mazelen. Vaccinatie wordt aanbevolen voor iedereen die na 1964 is geboren, niet tegen mazelen is ingeënt en geen mazelen heeft doorgemaakt en voor kinderen die ouder zijn dan 6 maanden, maar nog niet zijn ingeënt met het BMR-vaccin.
.”