Welk natuurpark?

Hoi,

Wij gaan samen met twee kinderen (8/10jr) eind april - begin mei 3,5 week naar Thailand.

Reisschema is ruwweg:

• Bangkok
  • Kanchanaburi + erewanwatervallen
  • Ayutthaya
  • nachttrein naar Chiangmai
  • chiang mai fietsen+paraplu’s schilderen
  • vlucht naar Zuiden
  • weekje op 1 van de eilanden.

Ergens zou ik nog graag een bezoek aan een natuurpark willen inplannen.

Nu vraag ik me af welke natuurparken in mei de moeite zijn om te bezoeken en wat een logische plek zou zijn in het programma.

Bijvoorbeeld Khao Yai na bangkok, of Khao Sok voor het bountyeilandbezoek, of doi Inthanon met de Mae Klang watervallen als we in Chiang Mai zitten? Of is het leuker om een “trekking” te doen naar bergvolken en zie je dan ook mooie natuur?

Alvast bedankt voor alle input!

groeten,
sander.

Nou deze nationale parken zijn wel een beetje populair bij de toeristen!!Sai Yok National Park ligt een honderdtal km van Kanchanaburi verwijderd. Trekpleister van het park is de Sai Yok Yai waterval en vooral ook de ongerepte natuur met z’n tijgers en olifanten.

Erawan National Park ligt dan weer 65 km ten noorden van Kanchanaburi en staat bekend om z’n impressionante watervallen en grotten. Is ook heel populair omdat op de verschillende niveaus van de watervallen poelen te vinden zijn waar het heerlijk zwemmen is.

Tham Than Lot National Park (officieel Chalerm Rattanakosin National Park) ligt in de Tenasserim bergketen op de grens met Birma. Mooie natuur, veel dieren én perfect te doen als een daguitstap.
Natuurlijk mag het Doi Inthanon gebergte niet ontbreken als je in Chiangmai bent.
Deze gebergte is heel gemakkelijk te bereiken(ligt maar 58km verwijderd van Chiangmai)
Bussen rijden om de 20 minuten naar het dorpje Chomtong,waar je kunt over stappen op de red pick up trucks,die je dan naarboven brengen.
Op de weg kom je verschillende karen village’s tegen.
De top zelf stelt eerlijk gezegd niet veel voor,maar de watervallen zoals de Mae Klang moet je absoluut bezoeken.
Men kan daar s’middags bij de vele eetstandjes een warme maaltijd nuttigen.
ff nog oppassen als je daar wandeld door het bos,doe gesloten schoenen aan en geen sandalen.

Nu zag ook dat je naar Bor sang gaat (paraplu’s) kan je gemakkelijk combineren met de Sankampheng hotsprings (33 km verwijderd van Chiangmai)

Hoi Georgessiam,

Ik vraag me af, zitten er nog verschillen tussen de natuurparken qua seizoen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat sommige parken eeuwig groen zijn, en sommige aan het einde van het droge seizoen bruinig worden (herfstachtige kleuren). Kan dat alleen niet meer terug vinden.

Was er ook niet ergens een natuurpark dat lodges in de bomen had?

gr, sander.

Je bedoeld zeker het Khao Sok Park?Dit park is het grootste natuurgebied in Zuid- Thailand,alsook één van de indrukwekkendste regenwouden van Thailand.
Denk eerlijk gezegd dat dit te maken heeft met de vegetatie van allerlei bomen die in het park aanwezig zijn dat het een speciaal tintje aan dit park geeft!.
Tree Tops Safari is een spectaculaire tour, die u dwars door het Khao Sok National Park voert. Je kan overnachten in uw eigen boomhuis of op een drijvende bungalow.
Op deze tour kan je een trekking doen in de jungle alsook een kanotochtje op de Raja Phraya meer.

Teruggevonden wat ik bedoelde met herfstachtige effecten:

In het Khao Sok bevindt zich semi-evergreen regenwoud. Dit is een soort tussenvorm tussen de drogere bossen van Centraal Thailand, zoals de nationale parken van Kanchinaburi en de evergreen regenwouden van West Maleisie. Semi-evergreen houdt in dat er bomen bij zijn die hun blad verliezen in de droge tijd wat voor voorjaars/herfstachtige effecten zorgt.

Dit komt van de site van Greenwoodtravel. Heeft iemand ervaring met Khao Sok in mei?

gr, sander.