Peiling Januari :Welk Nationaal park moet je gezien hebben?

Thailand kent namelijk vele nationale parken, elk met hun eigen karakter, de één nog mooier dan de ander.
Welk Nationaal Park moet je gezien hebben, als je er slechts eentje uit mag kiezen ?(zie peilingsopties)
Leg in je commentaar uit waarom je precies naar dit Nationaal Park moet gaan !

http://thailandtravelworld.com/wp-content/uploads/2011/01/Sai-Yok-National-Park-Kanchanaburi.jpg

Bedankt aan Hans2007 voor het meehelpen aan de nieuwe peilingsvraag.

Ik heb op Khao Sok gestemd, vooral door de vele kalksteenrotsen/karstformaties en dan ben ik alleen nog maar rond de sok rivier geweest en nog niets eens op het meer.(Volgende reis), de Phang Nga bay vind ik ook erg mooi om met een kano rond te gaan, met zijn kalksteenrotsen/karstformaties, onderwatergrotten en verborgen lagune’s. Daarom zijn Surat Thani,Phang Nga en krabi ook mijn favoriete provincies. De Erawan watervallen behoren ook tot mijn favorieten!

Ik stem voor Sai Yok Nationaal Park, omdat ik 's morgens vroeg even een uurtje voor mijn raft ben gaan zitten, en het leven rond de
Kwae-noi rivier op me af heb laten komen. Ongelofelijk mooi ! Je hoort slechts de geluiden van de jungle.

Ik weet het, Khao Sok , Erawan en ook Kaeng Krachan, daar was ik reeds, en die waren ook schitterend. Maar Sai Yok is tot op heden mijn favoriet.

Hans.

Als ik er één mag aankruisen dan is het wel het Doi Inthanon gebergte in het noorden van Thailand.
Je komt op de weg naar de top verschillende hill-tribe dorpjes tegen waaronder de Karen- en Hmong,(waar ik al heb overnacht)alsook indrukwekkende
watervallen zoals de Nam Tok Mae Klang.
Kan daar een hele dag zitten en mijmeren aan het water en luisteren naar het rustgevende geluid van het woest wassende water.
Ook dicht bij de Mae Klang waterval vind je de enorme Borijinda Cave,deze grot heeft vele prachtige stalactieten en stalagmieten.

Khao sok is the best! Khao yai is the minest!

1 like