Welk eiland het beste te bezoeken in november??

Goedenmiddag, ik weet dat hier jaren geleden (misschien nu natuurlijk nog wel maar ik kan het niet meer terugvinden) vaak werd verteld welke eilanden / kant van Thailand je het beste kon bezoeken in welke periode ivm de minste regen.

Ik zit er aan te denken om nu in november weer naar Thailand te gaan maar waar kon je nu het best naar toe in november Phuket/Krabi of de “andere kant” Hua Hin of Koh Samui? Bvd

Over het algemeen goed weer in phuket en samui. maar er bestaat altijd de kans op wat regen rond die periode,Sandra!

Ik weet niet precies wat je zoekt om te relaxen op de eilanden. maar als je veel luxe zoekt zou ik naar phuket gaan, anders naar samui of phangan.

Nou zelf ben ik nog niet in November naar Hua Hin geweest wel op Koh Samet,vooral erg leuk gedurende het Loy Krathong-feest.

Eventueel kan je ook naar Prachuab Kiri Khan - Ao Manao heerlijk rustig.

Nu ik las in je “even voorstellen” berichtje dat je een kleine peuter hebt van 2.5 jaar oud.

Gaat de kleine ook mee op reis naar Thailand Sandra?
Indien dit het geval is,dan zou ik gewoon korte trips maken met de bus bevoorbeeld naar Hua Hin,Cha Aam,Koh Samet (alles ligt zo’n 3 uur verwijderd van Bangkok !)

Dank voor je reactie. Ja de kleine gaat ook mee naar Thailand, dus dan maar het beste om toch richting Hua Hin, Koh Samet te gaan? Heb je denk ik wel gelijk in qua reisafstand etc voor de kleine. Mijn plan is om ong. 2 weken te gaan, een paar dagen BKK dan een paar dagen strand en dan weer paar dagen BKK. Ik weet niet of het verstandig is om met de kleine ook nog richting Chiang Mai te gaan of wordt dit teveel vh goede? Of zal ik gewoon BKK-Hua Hin of Koh Samet en evt Kanchanaburi doen (beetje “rondom” BKK) of iets anders?

Hee “Elfje”,

Rondom Bangkok is genoeg te zien, zeker rond Kanchanburi is het prachtig. Erawan NP mag je niet missen.
Hua Hin is echt een familiestrand, dus de kleine kan daar zeker vriendjes maken.

Chiang Mai zou je kunnen doen, als je denkt dat je kind kan slapen in de nachttrein.
Het is een langzaam rijdende boemeltrein, wel gezellig, je zit er allemaal in met hetzelfde doel, en dat schept een band.
Je krijgt eten, en de slaapplek is netjes.Maar… als je maar twee weken hebt, is het wel lang reizen voor
die paar daagjes.

Hans.

Thanks voor je reactie. Hmm dus toch maar BKK-Koh Samet of Hua Hin en Kanchanaburi. Ik wil idd beetje stad BKK zien, beetje strand en NP zonder al te veel gedoe met een kleine, dan lijkt me dit wel ok. Ik ga even verder neuzen op het internet voor deze “route” daarna ben ik vast weer terug voor meer vragen.

Ja, aan de Phuket kant valt minder regen in die tijd.

Maar voor de practische gevolgen van het weer: maakt heel, heel weinig uit, ik zou me daar niet door laten leiden.