Dit dier heb ik gefotografeerd in het Krugerpark. Geen idee welk dier dit is. Wie wel?
Denk dat het een antilope is.
Dank je, dat het een antilope is, dat had ik zelf ook gedacht. Maar er zijn in Afrika zoveel soorten. Ik kan hem niet thuisbrengen omdat hij geen horens heeft.
Vrouwtjes hebben over het algemeen geen horens. De precieze soort weet ik helaas ook niet.
Via Wereldwijzer app
Het soort weet ik niet maar denk wel dat het een vrouwtje (of jonkie) is. Bij de herten hebben de mannetjes toch hoorns/gewei? Dan is dit misschien ook zo bij antilopen.
-
-
- Updated - - -
-
Ah Marriette, je was me net voor ![]()
Dit is een Kudu. Normaal hebben ze meer uitgesproken witte strepen op de vacht, en deze lijkt het amper te hebben. Ze zijn verder herkenbaar aan de grote oren en aan een soort bult op het voorste gedeelte van de rug. Maar omdat deze zich hier voorover buigt kan je het moeilijk zien. ![]()
Hoi Moonrise, Heel veel dank. Zelf had ik ook mijn twijfels of het een kudu was, inderdaad omdat dit dier helemaal geen strepen heeft. Ik heb nog nooit een afbeelding van een streeploze kudu gezien.
Johanna, neen ik ook niet echt. Maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen :biggrin: