Wel of niet naar Corcovado met een kind van 5 jaar?

Hallo,

Ik heb net even wat topics doorgenomen en daarin kwam ik tegen dat een bezoek aan Corcovado niet wordt aangeraden met een kind van 5. Om welke reden is dit?

Mijn zoon is qua hiken best wel wat gewend (loopt behoorlijk stevige wandeltochten in de Ardennen), dus ik weet niet of dit de zaken dan veranderd?

Groeten,
Renata

En als jullie advies is om het niet te doen, wat adviseren jullie dan als alternatief?
We hebben zelf 10 jaar geleden de volgende NPen bezocht: Tortuguero, Manuel Antonio, Monteverde, Rincon de la Vieja. Deze keer willen we iig naar Rincon de la Vieja (ons zoontje is dol op vulkanen) en naar Manuel Antonio omdat we denken dat hij de combi strand/dieren leuk zal vinden.
Verder staan op de planning: Poas (dagtrip), Samara, Arenal, Uvita, Cahuita/Puerto Viejo, maar de planning is nog niet volledig en al helemaal niet definitief. Suggesties zijn dus meer dan welkom!
We vertrekken overigens op 23 april en hebben in totaal 3 weken.

Ik raad het af om met een kind van 5 jaar naar Corcovado te gaan. De wandelingen zijn lang en dus zwaar voor een kind van 5 jaar.
De rest die je opnoemt is goed te doen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Het is volgens mij afhankelijk van je plannen. Wij hebben eens een dagtocht naar la sirena gemaakt vanuit Bahia drake en van 9 tot 2 gewandeld met gids, kan makkelijk met een kind! Er liepen ook Amerikanen op teenslippers om maar een voorbeeld te noemen. Als je echt in het park wilt overnachten en van ranger station naar ranger station loopt dan wordt het wellicht lastiger.

Het hangt ook maar net van je kind af, is er angst voor insecten of vind hij een jungle met de bijbehorende geluiden niet eng? Het helpt wellicht om Corcovado aan het eind te plannen, als hij al wat gewend is.

Ik vind Cano Negro een aanrader als je met kind gaat, vanuit de boot kun je veel dieren zien, leuke afwisseling en niet vermoeiend.

Als je naar Rincon gaat, rijd je over de 1 noordelijk. Koop in Bagaces wat broodjes en rijdt naar Llano de Cortes waterval, prachtig plekje!

Veel plezier!
Groetjes, jose

Dank voor de reacties!
Het is op zich niet onze bedoeling om idd een kilometers lange tocht door Corcovado te doen, maar meer een dagtrip van een paar uur. We zitten er over te denken om een paar dagen in Uvita te gaan zitten, zou je van daaruit ook een dagtrip kunnen doen naar Corcovado? Of is het slimmer om dan toch door te rijden naar het zuiden en in Bahia Drake of Puerto Jiminez te verblijven?

Volgens mij mag je Corcovado niet in zonder gids. Dit betekent dat je veelal in een groep een tocht door je jungle zult doen. De vraag is niet zozeer of je kind van 5 jaar het aantal kilometers kan wandelen, dat zal wel lukken. Veel meer is het de vraag of kinderen van deze leeftijd zich kunnen aanpassen aan het tempo van de groep. Dit zal niet altijd een snel tempo zijn. Kan hij/zij stil blijven als de groep voor de zoveelste keer stilstaat om in de verte naar wilde dieren te turen?

Dank voor je reactie Miranda. Is idd iets om over na te denken. We gaan echter buiten het hoogseizoen, dus misschien valt er een privétour te regelen voor een leuke prijs. Ik denk dat we gewoon richting Uvita gaan en daar een paar dagen blijven. Vanuit Uvita kunnen we dan naar Manuel Antonio en proberen om een dagtrip Corcovado te regelen. Mocht dat niet lukken, dan gaan we misschien gewoon met een bootje vanuit Sierpe de mangrove in. Schijnt ook de moeite waard te zijn.

De excursies naar Corcovado gaan vanuit Sierpe. Je kunt hier op de boot stappen of een excursie boeken vanuit
Uvita, waar je dan met een busje wordt opgehaald en naar Sierpe wordt gebracht.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Het staat er een beetje ongelukkig in m’n laatste bericht, maar ik bedoel niet dat ik een Corcovado trip wil regelen vanuit Manuel Antonio.
Ik wil dit idd doen vanuit Uvita. We hebben een eigen auto, dus zelf naar Sierpe rijden is dan misschien wel het slimste (en goedkoopste).

Zelf naar Sierpe rijden is goedkoper, omdat je dan de transfer Uvita-Sierpe niet hoeft te betalen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl