Diverse berichten heb ik al gelezen. Maar voor mij nog geen duidelijk antwoord. De planning is volgend jaar zomer richting Broome en Darwin. Dit met het gezin (2 kids 8 en 6 jaar).
Kan je met een gewone camper daar ook goed reizen ? Of is een auto huren en van hostal naar hostal slimmer ?
De periode zal tussen de 4-6 weken zijn
Camperen gaat natuurlijk prima. Waarom zou het niet gaan? Tenzij je met een huurauto een dikke 4wd bedoelt en de ongebaande wegen opzoekt. Maar dan is van ‘van hostel naar hostel’ ook geen sprake meer en moet je al bijna kamperen. maar dat lijkt me met twee kids ook niet alles, plus dat je heel veel spullen meesjouwt. Nee, een camper huren waar jullie fatsoenlijk in passen en een mooie tocht maken. Kakadu, Litchfield, Katherine, Kununurra, Derby, Broome.
Het is me trouwens niet duidelijk wat het echte plan is: Darwin - Broome - Darwin of Darwin - Broome one way rental, terugvliegen naar Darwin of doorvliegen naar Perth. En waarom niet Darwin naar Perth als je zes weken zou hebben.
Dank je wel Willem,
Waarschijnlijk zal het one-way zijn gezien we nog vrienden willen bezoeken in Brisbane. Daarvoor willen we een binnenlandse vlucht nemen.
En kamperen dat is niet ons favoriet. 1e voorkeur is camper maar nu wel of geen 4wd. Ik zie ons zelf niet of-track rijden en wat ik zo lees is dat ook zeker niet noodzakkelijk zeker gezien de periode dat we willen gaan.
Nog wel advies wat de beste route is Broome-Darwin of Darwin -Broome?
Gewoon gaan met een 2 wd camper. Een 4 wd is leuk voor twee volwassenen, in de 4wd is de ruimte meestal meer beperkt en de kinderen zien er wellicht de lol nog niet van in. Is het ook een optie om te kiezen voor een campertrip met begin- en eindpunt Darwin? Voor een one way rental naar of vanaf Broome betaal je 380 dollar meer en alleen de locatie Broome kost bij de verhuurders die ik bekeken heb ook al 700 dollar extra. Verder moet je eerst met je hele hebben en houden van Darwin naar Broome en anders de vlucht boeken van Broome naar Brisbane, wat tijdrovender en duurder is dan Broome - Brisbane.
Ik zou je vragen over de camper eens voorleggen aan www.totallycampers.com, Nederlanders die al sinds 1997 campers verhuren via een heleboel aanbieders en je goed, en in het Nederlands, kunnen voorlichten, via Skype bijvoorbeeld. Doe Ester de groeten als je haar mocht spreken/mailen. En nee, ik krijg geen provisie heb alleen van anderen gehoord dat ze goed bezig zijn.
Beste Willem,
Dat is een slok op een borrel qua bedrag door gewoon een rondje te maken. En van totallycampers heb ik ook inderdaad al veel positief over gehoord.
Top.
Zal je op de hoogte houden van de planning.