Weeshuis / straatkinderen Yogyakarta

Hi,
Volgend jaar zal ik samen met mijn vriend naar Java gaan. Ondanks dat we daar op vakantie zijn. Willen wij een goed initiatief doen.
Daarom zijn wij opzoek naar een school, weeshuis of iets dergelijks in de buurt van Yogyakarta waar we iets voor kunnen betekenen. Het geeft ons een goed gevoel om daar iets voor te doen. Maar wie heeft tips?

Via Wereldwijzer app

Ik heb 10 jaar geleden mijn afstudeerproject gedaan voor Anak Wayang Indonesia in Yogyakarta. Volgens mij bestaat het nog steeds, kijk maar eens op Internet.

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Deze stichting heeft diverse projecten nabij Yogyakarta http://www.janvinkstichting.nl/

Ik geef zelf elk jaar Engelse les op een (Christelijke) basisschool in Klaten. Wij kennen de onderwijzers daar erg goed en ze zijn altijd erg blij als er iemand les komt geven. De kinderen vinden het geweldig en een ochtendje les geven geeft mij altijd ontzettend veel voldoening. Als je interesse hebt, stuur dan even een mailtje.

Ik wil iets goeds doen in de buurt van Yogyakarta. Als bijvoorbeeld een schooltje schriften, potloden, boeken oid nodig hebben. Willen wij hier ons steentje in bijdragen. Speelgoed of iets dergelijks kan ook. Dus als het om een weeshuis gaat, is het ook geen probleem.