Vrijwilliger(s) gezocht voor een school vlakbij Yogyakarta, Indonesië (kosteloos!)

**Korte introductie: **
Ik loop momenteel stage in Jakarta, Indonesië bij een groot bedrijf die veel samenwerkt met stichtingen en goede doelen. Ik ben in contact gekomen met een ibu (mevrouw) die een stichting heeft. De stichting heeft na de tsunami diverse scholen herbouwd waar ze kansarme kinderen en jongeren een kans geven op educatie en praktische vakken als pottenbakker en batik-maker (batik is traditionele manier om decoratie op textiel te verwerken).

Als onderdeel van mijn stage wil ik vrijwilliger(s) begeleiden om mee te werken aan dit project in Yogyakarta! Je werkt samen met de aanwezige leraren en begeleiders die momenteel werkzaam zijn voor deze school. Je zult je onder meer bezig houden met:

• Engelse les
  • Computer les
  • Sociale activiteiten
  • Eigen input
  • Gewoon een rolmodel spelen voor de kinderen!

**Wanneer: **Zo snel mogelijk (minimaal 2 weken verblijf)
Waar: Aceh (plaats op 1,5 uur rijden van Yogyakarta) In
donesia
Leeftijd: 18-30 jaar
Aantal vrijwilligers: max. 2 vrijwilligers
Kosten: Je betaald alleen voor je vliegticket en visum. Onderdak en maaltijden worden verzorgd. Ik reken zelf geen kosten en help je graag zodat ik zelf ook meer ervaring op doe! Ik kan je helpen omdat ik de praktische dingen zelf aan den lijve heb ondervonden.

Heb je vragen, stuur dan een privé-bericht, ik probeer je zo snel mogelijk te helpen.

Aceh ligt beslist niet op twee uur rijden vanaf Yogya. Wel op iets meer dan 2 uur vliegen (al gaan er niet veel rechtstreekse vluchten van Yogya naar Bandah Aceh, als ze al gaan…)

Je hebt gelijk, in Aceh ligt één van de 4 scholen, ik heb me vergist in de lokatie. De juiste lokatie is: Bayat, Indonesia!

:slight_smile:

Beste Kyle

ik vind het zeer mooi en interessant klinken, daarom zou ik er graag meer over weten als het nog altijd mogelijk is!Ik ben een jonge belg van 21 jaar afgestudeerd als schrijnwerker. Ik ben momenteel aan het werk maar zoek naar een nieuwe uitdaging.Ik ben vorig jaar voor 7 weken naar nepal getrokken waar ik een vrijwilligers project heb gedaan met straat kinderen,
dit project bestond uit het lesgeven en hygiënische onderhouden van de kinderen. Ik verbleef daar vijf weken bij een gastgezin.
Na dit te lezen op het forum vond ik het een kans om niet te laten schieten.
Als er nog plaats is om aan dit project mee te doen zeer graag. En voor welke periode zou dit dan zijn, en hoe lang zou dit duren.

Alvast bedankt!!

Sam

kyle is niet meer actief op dit forum.

Is er nog een mogelijkheid om hem te contacteren of hem een privebericht te sturen hoe doe je dit trouwens?

Priveberichten kun je alleen naar leden versturen, dat kan nu dus niet.

hallo kyle ik zag je bericht en heb ook interesse.
ik weet heel veel van computers. van hardware tot software. ik zou graag een steentje bij willen dragen om die mensen te helpen. laat het me weten of je nog iemand zoekt. alvast bedankt.