weeshuis in kenya/Ghana gezocht

Hallo,

Ik ben Arianne en ben 23 jaar.
Ik had samen met een vriendin plannen gemaakt om dit jaar ongeveer 3 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in Afrika. Maar nu heeft zij een relatie en ziet ze dit niet meer zitten.
Zelf zou ik nog wel heel graag willen en mijn voorkeur gaat uit naar Kenia of Ghana! En dan het liefst in een weeshuis!
Heeft iemand tips en/of goede ervaringen met een bepaalde organisatie?
Alvast bedankt voor jullie reactie!!
Groetjes!

Hoi Arianne,

Wat jammer dat je vriendin niet meer mee naar Afrika gaat. Wanneer waren jullie eigenlijk van plan om te vertrekken ?

Ikzelf ga ook ongeveer 3 maanden naar Ghana om er vrijwilligerswerk in een weeshuis en ziekenhuis te gaan doen en ook wat rond te trekken. Dit zal wel pas in oktober zijn, maar het zou erg leuk zijn om iemand te vinden die de geweldige ervaringen mee wil delen …

Groetjes,

Hey Adrianne,

Het is inderdaad jammer dat je vriendin niet meer meegaat.
Ik zelf ben van plan om in Kenia vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik wil ook het liefst bij een weeshuis.
Doordat ik nog studeer kan ik zelf alleen in de maanden juli of augustus. Dus ik wil een maand vrijwilligerswerk gaan doen en daarna nog even rondreizen.

Ik ben via deze site bij twee weeshuizen terecht komen:
http://www.crckenya.org/
http://www.lionesscubshome.com/

Ik ben er wel enthousiast over, maar ik heb ze niet niet geemaild. Dus hopelijk kunnen ze in de zomer nog iemand gebruiken.

Ik wil niet graag alleen gaan, dus als je nog iemand zoekt. Misschien kunnen we samen gaan.

Groetjes Janneke

Ps. ik ben 20 jaar

Hey Janneke,
Wat leuk dat je gereageerd hebt! Ik heb zoveel sites gezien waar je vrijwilligerswerk kan doen, maar vond deze twee er ook wel uit springen ja! Ik was al een keer van plan om naar zo’n informatieavond te gaan van lioness cubs home maar toen haakte m’n vriendin af en heb ik me niet meer opgegeven. Ik heb al een paar keer gekeken op de site maar er staat nog geen nieuwe datum gepland. Misschien kunnen we daar een keer naar toe gaan als je dat ziet zitten? Hoewel er wel op hun site staat dat er zich al veel aangemeld hadden voor juli/augustus. Mijn plan was eigenlijk om na half juli weg te gaan omdat mijn ouders in juli 25 jaar getrouwd zijn! Maar door je studie zit je echt vast aan die maanden natuurlijk.

Nou kijk maar wat je er van vindt en dan hoor ik het wel!

Groetjes arianne

Hoi Janneke,
Ik heb een berichtje op dit forum geplaatst en help samen met mijn Ghanese vrouw mensen die een project zoeken en vrijwilligerswerk willen doen.
Lees het berichtje ‘Ghana plannen’ en laat even weten of je interesse hebt.
We hebben contacten met een straatkinderen project, sport/spel project, straatmeisjes project, lagere scholen etc.
Succes met je plannen! Melvin

Hey Adrianne,

Ik vind het leuk dat je reageert.

Ik zit inderdaad aan de maanden juli en augustus vast. Mijn vakantie is van half juli tot eind augustus. Ik kan dus jammer genoeg niet langer gaan.

Ik heb op de site van Lioness Cubs home niet kunnen vinden dat ze al veel aanmelding voor juli/augustus hebben gehad. Waar heb je dat zien staan?
Ik zou wel naar een informatieavond willen gaan, als die ten minste nog gehouden worden. Maar ook hier heb ik niets over kunnen vinden. Misschien heb ik niet goed gekeken.

Heb jij een van beide weeshuizen al gemaild? Ik wil ze dit weekend een email sturen om er achter te komen of ze in de zomer uberhaupt nog mensen kunnen gebruiken. Ik ben ook andere sites tegen gekomen, maar de meeste organisaties vragen veel geld voor bemiddeling. Ik ben maar een arme student en wil dus zoveel mogelijk geld uitspraken waar mogelijk.

Als je interesse hebt kunnen we ook informatie uitwisselen via email, werkt misschien wat makkelijker. Mijn email is: [EMAIL=“j_van_den_hurk@hotmail”]j_van_den_hurk@hotmail. Email maar als je wilt.

Hopelijk hoor ik van je.

Groetjes Janneke

Hoi Ariane,

Er leuk dat je naar Ghana wilt. Ik heb vorig jaar voor 6 maanden in Tamale, Ghana geweest. Samen met de organisatie NorGhaVo heb ik daar op een clinic gewerkt. Zij hebben echter ook werkplekken in een weeshuis, maar ook bij kinderopvang. Ik heb een geweldige tijd gehad en vooral hele goede begeleiding zowel in Nederland als in Ghana. Eerst al uitgebreide voorlichting over veel zaken en in Ghana veel hulp bij mijn werkzaamheden en ook toen ik ziek geworden was (wat helaas wel eens vaker gebeurd) Echt een aanrader dus. Kijk even op hun website www.norghavo.org en laat je enthousiast maken. Het is niet zo’n spetterend website, maar alles staat er op.

Groetjes Renate B

hai

Ik ken een weeshuis in Diani beach Kenya dat opgestart is door Belgen.“Diani childeren village”
Momenteel zijn er 19 kinderen die er onderdak vinden.Misschien is dat wel iets voor jou?

Hoi Diani beach Kenya,

Ik ben wel geintereseerd in het weeshuis Diani children village. Kun je wat meer informatie geven over dit weeshuis. Heb je misschien ook een internetsite of emailsite, zodat ik contact met hen op kan nemen.

Alvast hartelijk bedank.

Groetjes Janneke

JAmbo Janneke

Ik geef jou de email van het nichtje van het belgisch koppel.

[EMAIL=“peggy.van.der.kelen@federauto.be”]peggy.van.der.kelen@federauto.be

Zij is er al meerdere malen geweest en voelt zich ook erg betrokken bij hun
project.

Ik kan je ook vertellen dat Eric Baranyanka (van ketnet) zich ook inzet voor
dat project.

Je mag gerust zeggen aan Peggy dat ik jou haar gegevens heb gegeven.

groeten, en hou me ook op de hoogte hé

en hier meldt zich de eigenaresse van weeshuis Lioness Cubs. Jullie namen komen mij bekend voor. De volgende informatie avond wordt gehouden op 10 Februari in Amersfoort. Je kunt je nog aanmelden voor die avond. De maand Juli zit al vol.Maar in Augustus hebben we nog plaats. Ook is het mogelijk om in andere projecten geplaatst te worden in combinatie met het werk in het weeshuis. Binnenkort meer informatie op de site. www.lionesscubshome.com
hartelijke groeten van Irene

Hoi Irene,

Hartelijk dank voor uw reactie op dit forum. Ik heb u inderdaad een email gestuurd over de mogelijk om vrijwilligerswerk te komen doen in de zomervakantie.
Jammer genoeg zit juli al vol, maar gelukkig zijn er nog mogelijkheden voor augustus en de mogelijkheid om in andere projecten geplaatst te worden. Zou u wat meer kunnen vertellen over die andere projecten? Ik ben wel geinteresseerd, maar ik kan me er geen voorstelling van maken. Ik zal in ieder geval ook de site in de gaten houden voor nieuws.

Alvast hartelijk bedank.

Groetjes Janneke

Hoi arianne,

Zzoals ik elders op de site aangeef zijn er enkele goede organisaties in Ghana actief. kijk eens op www.norghavo.org, www.ocap.nl of www.asf.nl. Zijn erg goede organisaties met goede bedoelingen en profi staf.

Liefs, Michiel

Hai

Zelf heb ik vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Nairobi, Kenia en kan het zeker aanbevelen. Bij interesse bekijk dan even deze site: www.nyumbani.org.

Succes met je plannen!

Groetjes

Hallo allemaal!

Harstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ga er zeker mee aan de slag!
Zo gauw er het een of ander vaststaat dan meld ik het!
Nogmaals fijn dat jullie reageren!

groetjes arianne

Zoo wat geweldig. ik ben ook al een tijd je bezig met werk zoeken in afrika. ik wil graag voor een heel jaar gaan. ik kwam nu verschillende adressen tegen die ik zelf in mijn zoektocht nog niet tegen ben gekomen. ik heb ook nu mailtjes gestuurd
**
maar kijk ook s ff op deze site http://vrijwilligerswerk-buitenland.startpagina.nl/
**
iedereen die aan t zoeken is, heel veel succes
**
groetjes

Hallo,

Ik ben vorige week geweest in het weeshuis in malindi kenia (aan de kust).
Dit is pas opgezet door nederlanders…
Zij doen ook een out reach programma en hebben ook een weeshuis in nairobi.

Het wordt gerund door ria fennema: www.riafennema.nl zie ook www.weeskinderenkenia.nl

Beste allemaal,

Ik ben net terug van een stage van 6 maanden in Nairobi. Ik heb gewerkt in de micro-finance, maar de NGO heeft ook een opvanghuis voor gehandicapte kinderen en kinderen met AIDS. Je kunt kijken op www.majimazuri.org. en via de site contact opnemen. Ik heb er een erg leuke tijd gehad en veel vrijheid, dus echt een aanrader!
Succes!

Ik heb zelf vorig jaar twee maanden vrijwilligerswerk gedaan in Ghana. Echt een onwijs mooie ervaring.

Zelf ben ik met kids world wide (http://www.kidsworldwide.org) geweest. Deze hebben diverse projecten in Ghana, maar ook Uganda en Tanzania en Kameroen.
Ze hebben ook Yahoo clubs waar vrijwilligers zijn. Daar kun je dus in contact komen met vrijwilligers die er al geweest zijn of zoeken wie er in dezelfde periode als jou zullen zijn.
Voor Ghana is dat: http://uk.groups.yahoo.com/group/teachworldwide2003/
Voor Oost Afrika: http://uk.groups.yahoo.com/group/volunteer_east_africa/

Zelf ben ik in Ejura waar ik les heb gegeven, daar zat trouwens ook een klein weeshuis bij. Waar we sliepen waren ook 4 weesjongens. Ze hebben ook een weeshuis voor meisjes in Accra. Daar verbleef ik de eerste paar dagen. Het is erg leuk daar. De meisjes zijn ontzettend aardig. Ook zit er een klein kleuterschooltje bij het weeshuis.

Mijn ervaringen staan op: http://members.chello.nl/j.m.veen
Op mijn linklijst staan trouwens nog meer links naar andere organisaties.
Ik ben in een weekend bij project Hand in Hand op bezoek geweest. Een (wees)huis voor verstandelijk gehandicapte kinderen op gezet door een Nederlandse vrouw. Erg goed project waar je ook vrijwilligerswerk kunt doen.
Weet de link zo even niet , maar staat op mijn linklijst. en ook wat foto’s van het project bij mijn ghana site (bij Nkoranza)

Groetjes Ellis