Weer terug naar Nederland: Hoe auto meenemen?

Hallo,

na 6 jaar in Spanje, is het moment aangebroken om terug naar Nederland te gaan. Ik wil mijn auto meenemen / terugsturen. Wie weet een makkelijke / handige / goedkope manier om dat te doen?

misschien:

• zelf rijden
  • per trein
  • rijden tot zuid-frankrijk en dan de rest laten doen

Ik heb nog geen goede opties op internet gevonden. Wie helpt?

groeten,

Mark

Hola Mark,

Als je met z´n 2en bent denk ik dat je het beste zelf kunt rijden… Eerste stuk tot en met de grens met Frankrijk ik 1 dag, dag 2 tot en met Nederland. Ik heb dit zelf een aantal keer gereden en het is in principe goed te doen. Voordeel is dat je de dingen die je niet met de verhuiswagen mee kunt of wilt sturen in je auto kunt meenemen. Houdt er wel rekening mee dat je officieel niet met een auto met spaans kenteken in Nederland mag rijden (als nederlander).

Is rijden tot Girona een oplossing? Vanuit daar kan ik uw auto naar Nederland brengen. Ik ga regelmatig van en naar Nederland vanuit Macanet de la Selva. Afslag 9 op de AP7.

Wellicht een idee?

r.f.robinson@hotmail.com

zelf rijden lijkt mij het makkelijkst, maar is wel minder goed voor het milieu :s
met benzine prijzen moet je uiteraard ook rekening houden :slight_smile:

Een oom van mij heeft dit probleem ook gehad. Hij heeft de auto per container naar NL laten verschepen. Maar ik wist hiervan dat de kosten best hoog lagen …

Dus lijkt mij het beste om gewoon met z’n 2 te rijden. Heb zelf ooit van Nijmegen naar Pallafrugel (Malaga) gereden. Nog geen 2 dagen.

Ik heb het 2 keer gedaan een keer gepit in Barcelona en de andere keer in Bilbao

Gaat prima