Met De Auto Of Met De Bus 2 Maanden Naar Spanje?

Hoi,

zoals al in een vorig onderwerp aangegeven wil ik twee maanden naar Spanje. Nu vroeg ik me af wat is handiger:

  • met de auto ernaartoe en onderweg kamperen en in de maand dat ik door spanje trek ook kamperen?
  • met de bus ernaartoe en met mijn rugzak een hostel opzoeken?

Que kosten maakt het niet heel veel uit, mijn autootje rijdt lekker zuinig, maar ik ben wel benieuwd of ik dit leuke autootje dan ook ergens kan parkeren enzo.

Ik wil daarbij wel vermelden dat ik in mijn eentje reis en ik vroeg me af of het als vrouw alleen wel veilig is?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jacqueline

Hoi Jacqueline!

Persoonlijk zou ik met de auto gaan. Je hebt wat meer vrijheid en bent van minder factoren afhankelijk. Wil je ergens heen gaan waar geen OV is…geen probleem, je hebt een auto.
Als je iedere nacht een hostel neemt ben je er van verzekerd dat je moet betalen. Met de auto kun je naar een afgelegen plekje gaan en daar je tentje neer zetten, of in je auto slapen. Dan betaal je dus niks. Als je met een rugzak gaat kun je maar een beperkt aantal spullen meenemen…je auto kun je volgooien met spul, plus dat je het zelf niet eens hoeft te sjouwen. Allemaal voordelen.

Maargoed, ik ben dan ook een autofreak, dus misschien ben ik wat bevooroordeeld :wink: