Over 2 weken ga ik 3weken naar Bali en ik houd de weerberichten al goed in de gaten. Nu zie ik al een hele tijd donkere wolkjes regen en bliksem:mad:
Weet iemand een goede site waar een goede weersverwachting te lezen is voor Bali? Weeronline en zo zijn niet echt duidelijk. Misschien is er wel een lezer die op dit moment op Bali is die mij meer kan vertellen.
De regentijd zou voorbij moeten zijn, maar dat neemt niet weg dat er af en toe een bui kan vallen. Het zal echter overwegend droog en zonnig (of bewolkt) zijn. Warm is het sowieso, en bruin worden/verbranden is ook geen probleem.
Hahaha ja dat donkere wolkje en bliksem zie ik ook zo vaak staan, maar heb geen idee waar dat op slaat.
Het weer op Bali is redelijk onvoorspelbaar. Je hebt moesson en droge periode. Nu moet het wat droger gaan worden en als ik zo de berichten lees op waarbenjijnu.nl is het overdag lekker zonnig en valt er 's avonds een buitje.
Kijk op www.vakantiereiswijzer.nl kies voor indonesie… Kijk hier geregeld op en het klopt altijd wat ze voorspelen…ik hoop dat het beter weer is daar dan hier…aahaha…:zon02:
ik was in november/december op Bali, midden in de regentijd. Alleen in de bergen hebbn we 1x een regenbui gehad, verder was het alleen maar bloedheet en geen wolkje aan de lucht. Het is een kwestie van geluk hebben.
Ik ben er net gisteren weg gegaan heb er 3 dagen gezeten en heb 3 dagen supermooi weer gehad heel heet en alleen maar zon. We hebben alleen regen gehad in de nach 1 keer en in de ochtend een klein beetje. Ik zit nu op Gili dat is ongeveer 2 uur van Bali vandaan het is hier ook prachtig weer maar gisterenavond wel een goeie regenbui gehad. Zolang het overdag maar droog is dan is het wel oke. Ik ga volgende week weer terug naar Bali zal dan nog wel hetzelfde zijn denk ik.
Wij waren er vanaf 24-05 en op 28-05 hadden we een hele dag regen en niet zo’n beetje ook! Daarna werd het steeds beter en hebben we nog een enkele bui gehad maar over het algemeen is het heerlijk met hier en daar wat wolkjes. Wij zaten in Sanur en zagen vanaf dit punt dat de bewolking een stuk noordelijker wel bleef hangen. De lokale mensen spraken er over dat de moezon pas in december heel licht is begonnen en dat hij nu iets uitloopt. Maar zoals ik al zei hebben wij de laatste 2 weken (tot en met 10 juni) geweldig weer gehad.
Ik ben van november t/m mei op Bali geweest in het noorden, we zouden eigenlijk midden in de regentijd zitten, maar we hebben maar weinig tot geen regen gehad. Over het algemeen was het zeer heet en zonnig. :zon02: