Weer een machtig boek gelezen ivm Kenya en WIldlife en in Kenya wonen

[.

WILDE HAREN](Boekwinkeltjes.nl)

GRTZ

NOG een, werd me aangeraden door Poekieman (die met me meereisde een paar keer)

Take me to FLorida
(n8club NBO)

Vond een samenvattign dus copy paste die even, want WILDE HAREN klinkt niet echt Keniaans

Afrika - dierenbescherming
De Brit Tony Fitsjohn geeft op tweeëntwintigjarige leeftijd zijn zoveelste baantje op en lift naar Kenia. Hij weet maar één ding: dat hij met dieren wil werken.
In Kenia ontmoet hij George Adamson, een van de eerste natuurbeschermers en gaat bij hem aan de slag. Samen brengen ze bijna achttien jaar door en zetten ze zo’n dertig leeuwen en tien luipaarden terug in de natuur. Als George in 1989 door stropers wordt vermoord, vertrekt Tony naar Tanzania. Hij maakt het Mkomazi Game Reserve weer tot een bloeiend natuurgebied en houdt zich bezig met het herstellen van de natuurlijke habitat en de herintroductie van bedreigde diersoorten in Mkomazi, in het bijzonder de zwarte neushoorn en de Afrikaanse wilde hond. Tegenwoordig geniet Mkomazi de status van National Park.
De Rhino Club, opgericht door Suzuki, genereert zoveel mogelijk financiële middelen om Tony Fitzjohns werk in Mkomazi te ondersteunen.
2011 - paperback 377 blz - boek is 21cm x 14cm x 3,5cm en weegt 572g

LINK (niet van mij)

Ik ben het boek take me to Florida aan het lezen maar ik vind het alsof het geschreven is door een sex toerist. Er zitten aardige stukken in over de koeien diefstal maar het grootste deel gaat over oude kerels die aanpappen met jonge Keniaanse meiden. Sex toerist dus.

Getsie.
Nou dan bestel ik het in ieder geval NIET
Lees dan maar ‘Wilde haren’’ in de plaats, dat is echt tof ! (en niks met sex, wel met leeuwen en luipaarden )